سید حسن نصرالله: الگوی ماشهدای مقاومت هستند

سید حسن نصرالله: الگوی ماشهدای مقاومت هستند
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 17:25

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان حزب الله گفت که الگوی ما و تمام نسل های آینده شهدای مقاومت اسلامی لبنان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله دراین سخنان که به صورت زنده از شبکه خبری العالم درحال پخش است ، تاکید کرد : همه بدانند که تصویر واقعی ما همان تصویر مقاومت اسلامی در لبنان است که تصویر شهید شیخ راغب حرب، سید عباس موسوی و عماد مغنیه است که الگوی ما و تمام نسل های آینده به خاطر تواضع، صداقت و اخلاص آنان نسبت به مسائل امت هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: به حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (حفظه الله)، مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درود می فرستیم. 

سید حسن نصرالله با گرامیداشت حضرت امام خمینی (ره) ، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه نیروهای مجاهد و مقاومت تبریک گفت و تاکید کرد که انقلاب اسلامی معادله های در منطقه را تغییر داده است.

وی تاکید کرد که در این مناسبت بار دیگر بر وفاداری و التزام خود به آرمان ها و خط مشی مقاومت ، شهادت و پیروزی مجاهدان و شهدای مقاومت به ویژه سرداران پیروزی تاکید می کنیم.

وی یادآورشد:  پس از گذشت 32 سال از شهادت شیخ راغب حرب، 25 سال از شهادت شیخ عباس موسوی و 9 سال از شهادت شیخ عماد مغنیه نسبت به تعهدمان در زمینه ادامه مسیر آنان تاکید نموده و می کوشیم به نسل های فعلی بدانند رهبران مقاومت که با صداقت، اخلاص و جهادشان این پیروزی ها را به فصل خداوند متعال آفریدند، چه کسانی هستند.     

وی افزود: آنان سروران پیروزی هستند، پیروزی که توسط آنان هر روز تحقق می یافت وقتی که در قید حیات بودند، آنان سروران پیروزی حتی پس از شهادتشان هستند چون آن را با خونشان ساختند، آنان سروران هر پیروزی در مسیرمان هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: وقتی امروز از پیروزی عظیم در سوریه بر طرح تکفیری آمریکایی سخن می گوییم که متکی به قدرت های منطقه ای و هدفش انهدام ملت ها ، کشورها و جنبش های مقاومت در منطقه بود، و یا وقتی از پیروزی در کنار سوری ها سخن می گوییم در واقع، منظورمان آن است که شهدا، سروران این پیروزی هستند.   

وی افزود: سال گذشته تا امروز شهدای عزیزی را در این میدان تقدیم نمودیم که در رأس آنان شیخ مصطفی بدر الدین بود، اینان همواره سروران پیروزی هستند. به خانواده های شهدای مقاومت و مسیر ما که همواره حمایتشان را اعلام  و صبر پیشه نمودند و مجروحین که همچنان از جراحت هایشان رنج می برند و تمام خانواده های مفقودین درود می فرستم.  

وی خاطرنشان کرد: بسیاری سخن ها و تحلیل های صهیونیستی را شنیدیم، کنفرانس های زیادی برگزار شده و همچنین سخنان صهیونیستی درباره محیط راهبردی در منطقه به گوشمان رسیده است. 

سید حسن نصرالله افزود : جنجال آفرینی ضد لبنان همیشه وجود دارد، همچنین سخن درباره جنگ سوم لبنان و سناریو های این جنگ و اینکه رژیم صهیونیستی در این جنگ چه کاری انجام خواهد داد، تهدید ضد لبنان و حزب الله همیشه وجود دارد و نشانه خطر می باشد اما این تهدید، موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: سخن رژِیم صهیونیستی درباره جنگ سوم لبنان، فقط جنجال آفرینی است. برای حزب الله افتخار است که تهدید اول برای رژِیم صهیونیستی باشد. حتی اگر ترامپ به رژِیم صهیونیستی برای جنگ علیه لبنان اجازه دهد این مساله ما را نمی ترساند.

وی گفت: هدف رژیم صهیونیستی فشار مستمر بر مقاومت لبنان و ابقای حالت جنگ بوده که اخیرا پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا این جنجال آفرینی دوباره پدیدار شده است. این تهدیدات را از جنگ 2006 می شنویم، 11 سال از جنگ ژوئیه می گذرد و این بار دربارخ جنگ سوم لبنان و تخریب لبنان می شنویم، اما به رغم آن لبنان امن است. 

وی افزود: اینکه امکان دارد ترامپ به رژیم صهیونیستی اجازه جنگ علیه لبنان برای نابود سازی مقاومت را بدهد ما را نمی ترساند حتی اگر این تحلیل، صحیح باشد، این موضوع منوط به اجازه یا تشویق آمریکا نیست. شرایط سیاسی برای جنگ علیه لبنان همیشه موجود بوده و پوشش عربی که به رژیم صهیونیستی اجازه جنگ علیه لبنان در سال 2006 را داد امروز بیشتر از سال 2006 وجود دارد. 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مساله برای رژیم صهیونیستی موضوع اجازه آمریکا یا عربی نیست بلکه مساله آن است که اطمینان ندارد در جنگ علیه لبنان پیروز شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه همواره چیزهایی داریم که آن را مخفی می‌کنیم و با آن اسرائیل را شگفت زده می‌کنیم، به فرماندهای اسرائیلی هشدار داد: در جنگ تموز گمان کردید که اطلاعات کافی درباره مقاومت دارید و حمله کردید اما ما همواره چیزهایی داریم که آن را مخفی کرده و شما را با آن چیزی که مخفی می‌کنیم شگفت زده خواهیم کرد و چه بسا که به کمک آنها مسیر هر جنگی را که تغییر دهیم.

وی گفت: اسرائیل همچنان با گسترده‌ترین حالت ممکن به یهودی سازی مناطق فلسطینی می پردازد که شامل یهودی سازی قدس، اخراج ساکنان آن و منع پخش اذان تا قانون سلب اراضی از کرانه باختری شامل آن می‌شود. امروز بحث انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس مطرح است و اهمیت این موضوع در آن نهفته که آمریکا دیگر به راه حل دو دولت پایبند نیست این در حالی است که این راه حل تنها امیدو مسیر مذاکرات و کسانی که به آن اعتقاد داشتند، بوده است. امروز پس از دیدار نتانیاهو و ترامپ، مرگ مسیر مذاکرات اعلام شد و برای اسرائیل چیزی به نام کشور فلسطینی مفهومی ندارد. سال ها پیش گفتیم که طرح اسرائیل برای فلسطینیان این است: غزه را بگیرید اما بقیه فلسطین برای صهیونیست ها است.                         

سید حسن نصرالله اضافه کرد: دیروز شاهد آن بودیم که خود اسرائیلی ها درباره مراحل نهایی تصفیه موضوع فلسطین صحبت می‌کردند. کامل طبیعی است که اسرائیلی‌ها به مرحله‌ای برسند که بگویند که به مرحله‌ای رسیدیم که بر موضوع فلسطینی چیره شده‌ایم.

وی گفت: زمانی که میشل عون، رئیس جمهور لبنان در اتحادیه عرب درباره قدس و مقاومت صحبت کرد، برخی از کشورها ابراز نارضایتی کردند. در این شرایط بد کشورهای عربی، نتانیاهو حق دارد  که بگوید هیچ گاه در زندگی‌ام گمان نمی‌کردم که کشورهای عربی  به اسرائیل به عنوان متحد و نه دشمن بنگرند. این سخنان نتانیاهو مایه ننگ برای ملت‌های عربی است. پاسخ سران کشورهای عربی به این سخنان نتانیاهو چه بوده است: جواب آنها در یمن و عراق و ویرانی های بیشتر در سوریه است. امروز به فلسطینیان می گویم که شهدای فلسطینی بیش از لبنانی ها بوده‌اند و در سالگرد بزرگداشت فرماندهان مقاومت میگویم که عشق آنها فلسطین بوده است. همچنین به فلسطینیان می گویم که کنار رفتن نقاب‌ها موضوع مهمی بوده و این فلسطینی ها هستند که فلسطین را آزاد خواهند کرد.     

دبیر کل حزب‌الله لبنان به فلسطینی‌ها توصیه کرد: ملت فلسطین نباید تسلیم شود و باید همچنان به گزینه مقاومت و پیروزی اطمینان داشته باشد.موضوع فقط زمان بوده و مهمترین شکل مقاومت، انتفاضه قدس بوده که باید ادامه یابد. اقدامات فردی، مهمترین چیزی است که امروز روی می‌دهد. زمانی که پسران و دختران و دانشجو و کشاورز و استاد دانشگاه و دیگر گروه‌های جامعه اقدامات مختلفی علیه رژیم صهیونیستی انجام میدهند این اقدامات اسرائیل را هراسان می‌کند و موجودیتش را متزلزل می کند. منطقه به صورتی که امروز قرار دارد باقی نخواهد ماند و تمام منطقه تغییر می‌کند و طرح‌ها خنثی می شود و از دل توطئه‌ها نسل‌هایی از مومنان بوجود خواهند آمد که پیروزی‌های قاطعی را ایجاد کرده و چهره منطقه را تغییر خواهند داد.

وی درباره بحرین نیز صحبت کرد و گفت:  درباره بحرین بگویم که این کشور اشغال شده و مستقل نیست. امروز در بحرین نیروهای سعودی اقدام به کشتار ملت بحرین می‌کند. در ماه‌های گذشته اقداماتی علیه رهبر مردم در این کشور انجام شد اما خداوند وی و ملت بحرین را حفظ کرد. تصمیم رژیم بحرین برای اعدام سه جوان تصمیمی بود که توسط عربستان صادر شده بود و اگر عقل داشتند این تصمیم را اجرایی نمی‌کردند.

سید حسن نصرالله درباره جنگ یمن نیز گفت: به دومین سالگرد حمله به یمن نزدیک می‌شویم. این جنگی آمریکایی، سعودی و شبه عربی است که در راس آن دولت امارات قرار دارد که بخش اساسی از این جنگ را تشکیل می‌دهد و داده‌ها نشان از آن دارد که اسرائیل در این جنگ نیز حضور دارد و به صورت مادی، اطلاعاتی و فناوری در این جنگ حضور دارد. آنها این جنگ را آغاز کردند تا طی دو هفته یا چند هفته به پایان برسانند چون آنها ملت یمن را ضعیف پنداشتند.

وی گفت: عبد ربه منصور که برخی می‌خواهند وی را به عنوان رئیس جمهور یمن معرفی کنند امروز فقط بر شهر عدن سیطره دارد و وی بخشی از کشور را به داعش و القاعده تحویل داده اما اغلب کشور همچنان پایداری می‌کند و به مبارزه می پردازد. چیزی که امروز در یمن روی می‌دهد معجزه پایداری است.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: امروز در آستانه پیروزی بر توسطه آمریکایی، سعودی و اسرائیلی هستیم که نامش داعش و گروه‌های تکفیری است. این عربستان بود که داعش را بوجود آورد و این کشور مسئولیت کشته شدن صدها هزار نفر از شهدایی که در عراق و سوریه و سینا کشته شدند را متحمل خواهد شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها