روسیه: موارد نقض آتش بس رو به کاهش است

روسیه: موارد نقض آتش بس  رو به کاهش است
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 19:57

معاون نهاد عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که تعداد موارد نقض آتش بس در سوریه در حال کاهش است.

العالم ـ سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استانیسلاف حاج محمد اف در ویدئو کنفرانسِ مسکوـ آستانه که خبرگزاری "روسیا سیگودنیا" آن را برگزار کرد، گفت: بنا به دیدگاه مشترک شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه، تعداد موارد نقض آتش بس رو به کاهش است؛ هرچند که این امر به کندی صورت می گیرد. از این رو در طول گفتگوها درباره برخی تدابیر به منظور کاهش تنش ها و تثبیت آتش بس به توافق رسیدیم.

مسکو، مذاکرات آستانه را موفقیت آمیز می داند

از سوی دیگر سرگئی ورشنین رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا نیز اعلام کرد که وزارت خارجه، مذاکرات آستانه را موفقیت آمیز عنوان می کند و این مذاکرات را گامی در مسیر حل و فصل بحران سوریه می داند.

وی در این ویدئو کنفرانس گفت: ما اینک می توانیم از موفقیت و از اتفاقی مهم صحبت کنیم... مذاکرات گسترده  و دوجانبه و سه جانبه برگزار شد و اینک رو به پایان است.

ورشنین افزود: آنچه که در آستانه روی داد، دستیابی به بندهایی درباره کمیته مشترکِ متشکل از ایران و ترکیه و روسیه است که برای حفظ و تثبیت آتش بس تلاش خواهد کرد. 

رئیس هیات روسیه در مذاکرات آستانه: این مذاکرات گامی به جلو است

الکساندر لاورنتیف رئیس هیات روسیه در مذاکرات آستانه در گفتگو با خبرنگاران، نتایج این دور جدید از گفتگوها را مثبت ارزیابی کرد.

پطرس مرجانی: مشارکت جنگنده های روسیه، اقدامی مشروع و مثبت بوده است

پطرس مرجانی رییس کمیته امور بین المللی در شورای مخالفان سوریه نیز دراین ویدئو کنفرانس تحت عنوان "گفتگوی پارلمانی درباره آینده صلح آمیز سوریه"، گفت: جنگنده های روسیه که با هماهنگی و موافقت دولت سوریه دست به حملاتی علیه مواضع تروریستی می زنند، نقشی مثبت در سوریه ایفا کردند.

وی اظهار داشت: مشارکت جنگنده های روسیه در تصحیح وضعیت موجود، اقدامی مشروع و مثبت است.

مرجانی بر لزوم ارائه کمکهای انساندوستانه به سوریه تاکید کرد و افزود: ما به کمکهای بشردوستانه نیاز داریم.

درهمین حال سرگئی ورشنین رییس بخش خاورمیانه وشمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری درباره نتایج نشست ها در قزاقستان اعلام کرد که کمیته سه جانبه که متشکل از روسیه و ترکیه و ایران با هدف تثبیت آتش بس در سوریه و مسئول رصد کردن موارد نقض آتش بس است، به صورت پایدار فعالیت خواهد کرد.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها