پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب

پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی حلب
جمعه 29 بهمن 1395 - 00:52

ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در چندین جبهه و محور عملیاتی علیه تروریست های داعش در حومه شرقی حلب پیشروی کردند و موفق شدند با حمایت جنگنده های روسیه و سوریه، چندین روستا را از کنترل داعش آزادکنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی، ارتش سوریه با تشدید حملات موشکی علیه مواضع گروهک تروریستی داعش و پس از درگیری های سنگین با آنها، دو روستای "رسم کبیر و رسم کمی" در حومه غربی شهر دیرحافر را از اشغال تروریست ها آزاد و تلفات جانی و نظامی سنگینی را به تروریست ها وارد کردند.

همچنین در حمله دیروز(پنجشنبه) ارتش و نیروهای همپیمانش با حمایت هوایی جنگنده های روسیه و سوریه به مواضع تروریست ها در دیرحافر و روستاهای "عین حنش و شویلخ" و راههای ارتباطی به طرف دیرحافر، دهها تروریست کشته و چندین دستگاه خودروی نظامی و موتورسیکلت متعلق به تروریست ها منهدم شد.

این منبع با اشاره به اینکه، ارتش سوریه به خطوط دفاعی مستحکمی در شهر دیرحافر دست یافته، هدف از این عملیات را سیطره بر این شهر و تپه های اطراف آن دانست چراکه نیروهای سوری توانایی کنترل و آتش باران ورودی های شهر دیرحافر و جلوگیری از حملات انتحاری داعش را خواهد داشت.

ارتش سوریه به هدف سیطره مجدد بر حومه شرقی حلب و تامین امنیت فرودگاه نظامی کویرس، عملیات نظامی گسترده ای را در این منطقه آغاز کرده است.

221

پربیننده ترین خبرها