شرط لیبرمن برای تبدیل غزه به سنگاپور!

شرط لیبرمن برای تبدیل غزه به سنگاپور!
جمعه 29 بهمن 1395 - 06:23

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در خصوص واکنشی شدید به اقدامات تحریک آمیز آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، لیبرمن همچنین گفت در صورتی که مردم نوار غزه حاکمان اسلام گرای این منطقه را سرنگون کنند یا این که اگر جنبش حماس مسیر خود را تغییر دهد، اسرائیل نوار غزه را به سرزمینی آباد تبدیل خواهد کرد.
وزیر جنگ رژِیم صهیونیستی این اظهارات را ده روز پس از آن بیان کرد که یک راکت از غزه به جنوب اسرائیل اصابت کرد اما تلفاتی بر جا نگذاشت. این اقدام به شلیک تلافی جویانه تانک ها و حملاتی هوایی اسرائیل منجر شد که زخمی شدن سه فلسطینی را در پی داشت.
وی گفت در حالی که اسرائیل به دنبال جنگی جدید نیست، هر گونه اقدام تحریک آمیز با واکنشی قدرتمندانه مواجه خواهد شد.
اسرائیل طی ده سال گذشته نوار غزه را تحت محاصره داشته و ورود کالاها را به این منطقه محدود کرده و اقتصاد آن را فلج کرده است.
لیبرمن گفت حماس مسئول اوضاع اقتصادی وخیم در غزه است و وعده داد اگر حماس مقدمه چینی برای حمله به اسرائیل را متوقف کند یا اگر مردم غزه اسلام گرایان را سرنگون کنند، به این سرزمین کمک کند.
وی افزود: لحظه ای که حماس تونل ها و راکت ها را کنار بگذارد، ما نخستین کسانی خواهیم بود که سرمایه گذاری خواهیم کرد و بندر و یک فرودگاه و مناطق صنعتی نزدیک گذرگاه های کرم سالم و اریز برای آنها خواهیم ساخت.
لیبرمن خاطر نشان کرد: ما می توانیم در تبدیل کردن غزه به سنگاپور خاورمیانه (غرب آسیا) سهیم باشیم، اما برای این که چنین اتفاقی بیفتد، ساکنان غزه باید از رهبری حماس خلاص شوند.

پربیننده ترین خبرها