جزئیاتی تازه دربارۀ ترور برادر رهبر کره شمالی

جزئیاتی تازه دربارۀ ترور برادر رهبر کره شمالی
جمعه 29 بهمن 1395 - 10:03

براساس تحقیقات پلیس مالزی، عامل ترور "کیم جونگ نام" برادر رهبر کره شمالی، یک دختر اندونزیایی به نامه "سیتی عایشه" می باشد.

العالم - آسیا

روزنامه "استار" چاپ کوالالامپور در این باره به نقل از "فوزی محمد هارون" سخنگوی پلیس مالزی نوشت: احتمالا چند مزدور خارجی اقدام به ترور برادر رهبر کره شمالی کرده اند. همچنین مسئولانی در دستگاه اطلاعات کره جنوبی ادعا کرده است عوامل این ترور، مزدوران کره شمالی بوده اند. این در حالی است که تاکنون هیچ گونه دلیلی در این باره وجود ندارد که "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی اقدام به ترور برادر خودش کرده باشد.
سخنگوی پلیس مالزی اعلام کرد براساس تحقیقات پلیس، چهار نفر دیگر در فرودگاه به همراه قاتل اصلی و همدست 29 ساله ویتنامی اش "دوان تی هونگ" حضور داشته اند. هونگ روز چهارشنبه پس از اینکه برای ترک مالزی به مقصد ویتنام به فرودگاه بازگشت توسط پلیس دستگیر شد. پلیس وی را از روی چهره اش و لباس هایش که در زمان اقدام به ترور برادر رهبر کره شمالی بر تن داشت شناسایی کرده است. دوان تی هونگ با زدن پارچه ای آغشته به مایعی اسیدی، باعث سوخته شدن چشمان کیم جونگ شده بود. در همان لحظه همدستش، سیتی عایشه با زدن یک آمپول سم شیمیایی به بدن نام، باعث شده بود وی بر زمین بیفتد. براساس تصاویر به دست آمده از دوربین های مدار بسته فرودگاه کوالالامپور و شهادت شاهدان عینی، صحنه قتل کاملا برنامه ریزی شده بوده و قتل بسیار به سرعت اتفاق افتاده است.
قاتل ویتنامی برادر کره شمالی، اندکی پس از عملیات ترور، در حالی که بلوزی سفید رنگ با نقش حروف LOL بر روی آن و ساپورت صورتی بر تن داشت در دوربین مداربسته پیاده روی خارج از سالن فرودگاه مشاهده شد و دو روز پس از ترور (چهارشنبه) نیز با همان ظاهر بار دیگر به فرودگاه بازگشت که نیروهای امنیتی بلافاصله وی را شناسایی و دستگیر کردند و همدستش سیتی عایشه نیز روز پنج شنبه دستگیر شد. علاوه بر این، پلیس یک مرد را نیز که گفته می شود دوست عایشه است دستگیر کرد.
216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها