سفیر جدید آمریکا در تل آویو: جولان منطقه ای راهبردی برای "اسرائیل" است

سفیر جدید آمریکا در تل آویو: جولان منطقه ای راهبردی برای
جمعه 29 بهمن 1395 - 11:57

سفیر جدید آمریکا در رژیم صهیونیستی، روز (پنجشنبه) مقابل مجلس سنای آمریکا مدعی شد: "بلندی های جولان برای "اسرائیل" منطقه ای راهبردی است و هیج جای بحث و مناقشه نیست".

العالمفلسطین اشغالی

به گزارش شبکه روسیاالیوم، "دیوید فریدمن" سفیر جدید آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، روز (پنجشنبه) مدعی شد: "معتقدم که بلندی‌های جولان منطقه‌ای استراتژیک و بسیار مهم برای "اسرائیل" است؛ می‌توان تصور کرد که اگر جولان تحت سیطره اسرائیل نمی‌بود چگونه آن به دردسر می‌افتاد... داعش می‌توانست این بلندی‌ها را به سیطره خود درآورد."
فریدمن، که یک حقوقدان آمریکایی یهودی‌تبار است و همواره اظهاراتی جنجالی در حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند، در ادامه مدعی شد: "بلندی‌های جولان منطقه نزاع نیست."
فریدمن این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن، از وی خواست "حاکمیت اسرائیل" بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
بلندی‌های جولان از دهه 1960 در اشغال اسرائیل است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه‌ سال 1967 این قسمت از سوریه را تصرف و در سال 1981 آن را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کرده است.
از نظر جامعه بین‌الملل اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل غیرقانونی است.
بیش از پنج نفر از سفرای پیشین آمریکا در سرزمین اشغالی در نامه ای خطاب به دو حزب جمهوریخواه و دموکرات با انتخاب فریدمن به عنوان سفیر آمریکا در "اسرائیل" مخالفت کردند چراکه وی مواضعی تندورگرایانه درخصوص مواردی مانند شهرک های صهیونیستی و راهکار موسوم به تشکیل "دو دولت" دارد.
221

پربیننده ترین خبرها