فینال رقابتهای جام جهانی کشتی؛

کشتی‌گیران ایران و آمریکا امروز پنجه در پنجه می‌شوند

کشتی‌گیران ایران و آمریکا امروز پنجه در پنجه می‌شوند
جمعه 29 بهمن 1395 - 14:54

ایران با برد قاطع مقابل مغولستان و آمریکا بعد زا تساوی 4-4 با آذربایجان فینال رقابتهای جام جهانی کشتی رااز ساعت 17:45 امروز در کرمانشاه برگزار می کنند .

العالم - ایران - آمریکا

تیم های ایران و آمریکا پیش از این 5 مرتبه به فینال جام جهانی راه پیدا کرده اند که تیم ایران تنها یک مرتبه و در سال 2015 در لس آنجلس موفق به شکست آمریکا شده است.   امروز  پس از آنکه ملی پوشان کشتی آزاد ایران با نتیجه 7 بر یک حریف خود را شکست دادند و به فینال راه یافتند.

مسابقه تن به تن تیم های کشتی آزاد آمریکا و جمهوری آذربایجان از ساعت 10:45 صبح امروز در سالن امام خمینی کرمانشاه به مصاف هم رفتند و هر دو تیم به چهار پیروزی دست یافتند که تیم آمریکا با امتیاز مثبت 20 در مقابل امتیاز 14 جمهوری آذربایجان به فینال رسید.

ملی پوشان کشتی آزاد آمریکا که با سروصدای فراوانی سرانجام برای حضور در جام جهانی به ایران سفر کرده اند روز گذشته نیز موفق به شکست تیم های گرجستان و روسیه شده بودند. این مسابقه پرهیجان و نزدیک حاشیه های جالبی داشت:

در دیدار وزن 74 کیلوگرم بین جردن باروز دارنده مدال طلای المپیک لندن و سه مدال طلای قهرمانی جهان با مراد سلیمان اف از جمهوری آذربایجانی، حریف باروز در این مبارزه با ارایه یک کشتی بسته و تدافعی در ابتدا 5 امتیاز از حریف نامدار خود پیش افتاد که در ادامه داوران به دلیل کشتی بسیار تدافعی، آزادکار آذربایجانی را سه اخطاره کرده و دست کشتی گیر آمریکایی به عنوان برنده بالا رفت.

همچنین در دیدار کایل اسنایدر دارنده مدال طلای جهان و المپیک مقابل اصلان بیک آلبروف از جمهوری آذربایجان در وزن 86 کیلوگرم در حالی کشتی به سود آلبروف با نتیجه 5 بر 4 به پایان رسید که ختاگ گازیموف که عناوین زیادی را همچون مدال نقره المپیک و قهرمانی جهان را با دوبنده جمهوری آذربایجان کسب کرده بود، کشتی گیر آذربایجانی را برای شکست اسنایدر راهنمایی می کرد.گازیموف که اهل اوستیای شمالی در روسیه است بعد از کسب مدال نقره المپیک ریو برای جمهوری آذربایجان از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و اکنون به عنوان یکی از مربیان کشتی آزاد روسیه فعالیت می کند.

دیدار فینال بعد از ظهر امروز (جمعه) ساعت 17:15 دقیقه بین تیم های ایران و آمریکا برگزار می شود و از ساعت 16 تیم های جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار کننده دیدار رده بندی هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها