سد محمدآباد جهرم شکست/ چندین روستا کامل تخلیه شد

سد محمدآباد جهرم شکست/ چندین روستا کامل تخلیه شد
جمعه 29 بهمن 1395 - 16:57

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام اینکه سد خاکی محمدآباد در شهرستان جهرم بر اثر حجم زیاد آب ناشی از بارندگی های پیاپی شکست هاست، گفت درحال تلاش برای کاهش خسارات این اتفاق هستیم.

العالم - ایران

حسن فیاض پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: «‌این سد خاکی است و حجم آب زیادی را در مقایسه با سدهای بزرگ ذخیره نمی کند با این حال، تمهیدات لازم برای کاهش خسارات در جهرم صورت گرفته است».
وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان آب ذخیره شده در این سد اظهار کرد‌:‌ «تا دقایقی دیگر جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری فارس به ریاست استاندار تشکیل می شود و در این جلسه، شرکت آب منطقه ای فارس اطلاعات دقیق در این باره را اعلام می کند».
با ورود سامانه های بارشی از شامگاه یکشنبه 25 بهمن ماه جاری، بارش های مستمری در مناطق مختلف استان فارس صورت گرفته است که در برخی مناطق جنوبی این استان به 400 میلیمتر رسیده است.
از سوی دیگر، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد پنج روستای شهرستان جهرم به دلیل شدت بارش‌ها تخلیه کامل شده است.

محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: بارندگی شدید در شهرستان جهرم به پنج روستا آسیب جدی وارد کرد به‌طوری‌که تمام اهالی این روستاها را از منازل خود به اماکن عمومی کشاند.

وی افزود: در شهرستان جهرم پنج روستا تخلیه کامل شد و مجبور شدیم اهالی این روستاها را در اماکن عمومی اسکان دهیم و 20 روستا در محاصره آب هستند و امکان ارتباط با آنها وجود ندارد که نتوانستیم به آنها خدمات دهیم.

رضایی ادامه داد: در بارش‌های اخیر 20 روستا دچار مشکل جدی شده و تنها در بخش سیمکان 600 واحد مسکونی تخریب‌شده و در کل یک‌هزار واحد در کل شهرستان دچار مشکل است و به‌احتمال‌زیاد این تعداد بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عشایر نیز در نقاط گوناگون شهرستان جهرم در محاصره آب هستند، خاطرنشان کرد: ما در شهرستان بیش از هر چیز به چادر و نایلون و پتو نیاز داریم و نیاز است مدیریت بحران استان به جهرم توجه جدی کنند که

وی با تشکر از تمام مدیران استان و شهرستان که در این زمینه یاری کردند و حضور به‌موقع در محل حادثه داشتند، گفت: مدیرکل بنیاد مسکن در حال آمدن به منطقه جهرم و بخش سیمکان است و باید اشاره کنیم که 60 درصد بافت سیمکان فرسوده و نیاز به بازسازی دارد.

رضایی با اشاره به بارش حدود 300 میلی‌متر باران در جهرم نیز اظهار داشت: مدیریت بحران کشور و استان باید به مناطق روستایی شهرستان جهرم توجه بیشتری داشته باشند به‌ویژه در سیمکان جهرم که شدت خسارت‌ها در اینجا بالا است.

وی همچنین افزود: متأسفانه مسیر ارتباطی بین جهرم و شیراز قطع است و در این مسیر دو پل تخریب‌شده است و مردم مجبورند از مسیر فسا به شیراز تردد کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها