آمارهای عجیب اردوغان از جنگ سوریه و برنامه‌هایش برای آیندۀ جنگ

آمارهای عجیب اردوغان از جنگ سوریه و برنامه‌هایش برای آیندۀ جنگ
جمعه 29 بهمن 1395 - 18:01

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش از ورود ده ها هزار تروریست به سوریه از طریق اراضی خود جلوگیری کرده است.

العالم ترکیه
رجب طیب اردوغان در گفت و گو با شبکۀ العربیه با با طرح این ادعا که کشورش مانع ورود 40 هزار تروریست به سوریه شده است، افزود: «مبارزه با تروریسم در منطقه ادامه دارد زیرا تروریسم، کشورهای منطقه و در وهله نخست ترکیه را نشانه رفته است. ترکیه هم حدود 911 کیلومتر با سوریه و 360 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد».
اردوغاندر بخشی دیگر از سخنانش، مدعی شد که تعداد قربانیان جنگ سوریه آن طور که اعلام می شود 600 هزار نفر نیست بلکه یک میلیون نفر است.
وی افزود: «تلاش ما باید برای آتش بس و جلوگیری از خون ریزی متمرکز باشد که برای رسیدن به این هدف با روسیه در تماس بودیم و توانستیم به مرحله فعلی و مذاکرات آستانه برسیم و نیز سوری هایی را که از حلب شرقی منتقل شدند به ادلب بردیم».
اردوغان دربارۀ دخالت ترکیه برای جنگ با داعش در سوریه هم گفت: «ما مبارزه با این سازمان را با جدیت کامل آغاز کرده ایم. روزی که ترک های بی گناه در شهر غازی عینتاب در اثر حملۀ یک انتحاری به مراسم عروسی کشته شدند تصمیم لازم را گرفتیم و مستقیما به جرابلس رفتیم. ارتش آزاد هم نیروهای ما را پشتیبانی کرد».
وی افزود: «آنجا فقط عناصر داعش نبود بلکه ما در چندین جبهه با تروریسم جنگیدیم. سازمان های PYD وYPG (گروه های کُردی) هم بودند. ما داعش را از الراعی عقب راندیم و بعد به دابق رفتیم و بعد از آن که با مقاومت آنان روبرو شدیم این منطقه را هم پاکسازی کردیم و اینک به الباب رسیده ایم. جنگ، آنجا بسیار شدید است. عملیات سپر فرات ادامه دارد و معتقدم طی چند روز آینده الباب از داعش پاکسازی خواهد شد و ما به سمت منبج خواهیم رفت چون منبج یک شهر عرب نشین است وPYD وYPG آنجا هستند و باید این منطقه از وجود عناصر این سازمان های تروریستی پاکسازی شود».
دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

202
 

پربیننده ترین خبرها