هشدار آلمان به سیاست های ترامپ درقبال اروپا و روسیه

هشدار آلمان به سیاست های ترامپ درقبال اروپا و روسیه
شنبه 30 بهمن 1395 - 11:25

خبرگزاری فرانسه، موضع گیری های آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ را هشدار این کشور به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال اتحادیه اروپا و روسیه ارزیابی کرد.

العالم ـ اروپا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلمان روز گذشته در این کنفرانس، از آمریکا خواست که به رفتار تهدیدآمیز خود در برابر اتحاد اروپاییان پایان دهد و از روسیه دوری کند.
بر اساس این گزارش، وزیر دفاع آلمان در سخنرانی دیروز خود به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که توافقنامه های دو سوی اقیانوس اطلس را به چالش کشیده است، پاسخ های محکمی داد.
خانم «اورسولا وان در لین Ursula van der Leyen» در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: دوستان آمریکایی می دانند که موضع گیری آنان در برابر اروپا و ناتو تاثیر مستقیم بر انسجام این اتحادیه دارد؛ یک اتحادیه باثبات به سود آمریکاست.
این گزارش با تحلیل سخنان وزیر دفاع آلمان، یادآوری می کند که این موضع گیری در حالی مطرح می شود که رئیس جمهوری آمریکا از برگزیت استقبال و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را توافقی منسوخ ارزیابی کرده است.
وزیر دفاع آلمان همچنین بر اهمیت توجه به ارزش های غربی به ویژه در زمینه رد شکنجه تاکید کرده است.
موضوعی که خبرگزاری فرانسه با اشاره به آن، موضع گیری های اخیر دونالد ترامپ در تائید شکنجه را یادآوری می کند.

جنگ علیه تروریسم جنگ علیه اسلام نیست
وزیر دفاع آلمان همچنین تصریح کرد: «جنگ علیه تروریسم نمی تواند به جنگ علیه اسلام تبدیل شود.»
خبرگزاری فرانسه در تحلیل این موضوع نیز یادآوری می کند که فرمان بحث برانگیز مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به طور گسترده ای به اسلام ستیزی تعبیر شده است.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود این اظهارات را هشداری غیرمستقیم خطاب به آمریکا دانست.
به گزارش ایرنا، کنفرانس امنیتی مونیخ با مشارکت 10 رئیس جمهوری، معاون رئیس جمهوری آمریکا، هشت نخست وزیر، وزرای امور خارجه 30 کشور، وزرای دفاع حدود 20 کشور و مقامات بین المللی شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر کل ناتو، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان شانگهای، روسای پارلمان و شورای اروپا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدیران کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اینترپل، سازمان بین المللی مهاجرت و کمیسونر عالی پناهندگان و کمیسیونرهای اتحادیه اروپا از روز گذشته (جمعه) آغاز شده و تا روز یکشنبه در هتل «بایریشه هوف» مونیخ ادامه می یابد.
در این اجلاس موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده ناتو، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرائی، مسائل منطقه ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین در قالب جلسات عمومی مورد بحث و گف وتگو قرار می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها