تایمز: انگلیس نگران است ترامپ بحران تازه‌ای با تهران ایجاد کند

تایمز: انگلیس نگران است ترامپ بحران تازه‌ای با تهران ایجاد کند
يکشنبه 1 اسفند 1395 - 14:40

روزنامه ساندی تایمز، چاپ لندن نوشت مقامات انگلیسی درباره مواضع خصمانه آمریکا در قبال ایران ابراز نگرانی کرده و گفته اند که بیم ان دارند که این مواضع باعث بروز بحران جدیدی با تهران شود.

العالم - اروپا
این روزنامه با انتشار گزارشی در این باره نوشت از وقتی که نخست وزیر انگلیس به عنوان نخستین مقام خارجی با دونالد ترامپ در ماه گذشته دیدار کرده است، مقامات این کشور سعی کرده اند به نحوی بر سیاست خارجی واشنگتن تأثیر بگذارند اما در عین حال نگران تکرار ادعاهای ترامپ در محکومیت توافق هسته ای با ایران هستند.
این روزنامه می نویسد "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیت در مونیخ دوباره همان گفتمان و ادبیات را درباره ایران به کار گرفته و این کشور را بزرگترین حامی تروریسم و بزرگترین خطر برای امنیت بین المللی دانسته و مدعی شده است که توافق هسته ای، منابع بیشتری را برای حمایت از تروریسم در خاورمیانه در اختیار ایران قرار داده است.
تایمز با ذکر این مطلب تصریح می کند که سیاستمداران اروپایی از این موضع افراطی پنس در قبال ایران حیرت کرده اند. یکی از دیپلماتهای اروپایی در این خصوص گفته است: "هیچ کس دستور کار مشخصی ندارد ما نمی دانیم مسئول سیاست خارجی آمریکا کیست یا اظهارات و مواضع واشنگتن را چگونه تعبیر کنیم."
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان می کند که هرگونه برخورد با ایران فقط باعث ایجاد اشکال و مانع در مسیر تلاش های ترامپ برای رسیدن به "سازش بزرگ" با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، که متحد تهران است، خواهد شد.
ساندی تایمز خاطرنشان می کند که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا مأمور ایجاد سازگاری بین مواضع تند و خصمانه ترامپ علیه ایران و تمایل وی به رسیدن به سازش بزرگ با روسیه است.
یک سیاستمدار اروپایی که با تیلرسون ملاقات کرده می گوید تیلرسون که از مدت ها قبل و از زمانی که رئیس شرکت "اکسون موبایل" بوده با پوتین آشنا بوده است، به خوبی متوجه اهمیت پیمان تهران - مسکو برای پوتین هست.

208 

پربیننده ترین خبرها