پادشاه اردن: تشکیل دو کشور، تنها راه حل قضیه فلسطین است

پادشاه اردن: تشکیل دو کشور، تنها راه حل قضیه فلسطین است
يکشنبه 1 اسفند 1395 - 21:30

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن تأکید کرد تشکیل دو کشور، تنها راه حل برای قضیه فلسطین است.

العالم اردن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دیوان پادشاهی اردن امروز(یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ملک عبدالله در دیدار با رؤسای کمیسیون های پارلمان آن کشور گفت: هر گونه اقدامی برای پایان دادن به رکود در روند سازش و از سرگیری مذاکرات جدی بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها باید براساس راه حل "تشکیل دو کشور" باشد؛ زیرا این اقدام، تنها راه حل برای قضیه فلسطین است.
این اظهارات به دنبال موضع دولت جدید آمریکا در باره موضوع تشکیل دو کشور در فلسطین اشغالی مطرح شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گذشته با تأکید بر اینکه تشکیل دو کشور، تنها راه حل برای حل قضیه فلسطین نیست و راه حل های دیگر را مشروط به آنکه به "صلح" منتهی شوند خواهد پذیرفت تمایز و تحولی در سیاست های آمریکا درباره خاورمیانه را مطرح کرد.
دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به راه حل تشکیل دو کشور و تشکیل یک کشور دقت کنید. چنانچه اسرائیل و فلسطینی ها راضی باشند من نیز از راه حلی که آنها ترجیح می دهند استقبال می کنم. هر دو راه حل برای من مناسب هستند.
کاخ سفید شامگاه سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد امریکا از این پس بر این راه حل – که جامعه جهانی از چند دهه قبل تاکنون آن را یکی از اصول اساسی برای حل قضیه فلسطین به عنوان قدیمی ترین بحران و نزاع در جهان می داند – اصرار نخواهد کرد.
یادآور می شود یک مقام کاخ سفید شامگاه سه شنبه با تأکید بر مطلب فوق تصریح کرد: امریکا از این به بعد بر راه حل تشکیل دو کشور اصرار نخواهد کرد و هیچ گونه شرطی را برای توافق "صلح" احتمالی میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها دیکته نخواهد کرد.
یادآور می شود کلیه رؤسای جمهوری سابق امریکا از راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین دفاع کرده اند.

216-9

پربیننده ترین خبرها