لوپن بر تقویت روابط فرانسه و لبنان تاکید کرد

لوپن بر تقویت روابط فرانسه و لبنان تاکید کرد
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 05:10

مارین لوپن نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روز یکشنبه بر تقویت روابط بین فرانسه و لبنان تاکید کرده است.

العالم - اروپا

مارین لوپن رئیس جبهه ملی که به لبنان سفر کرده است، گفت:  من نخستین بار است که به لبنان سفر کرده ام. ما روابطی داریم که جا دارد کاملا تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، لوپن قرار است با میشل عون رئیس جمهوری، سعد حریری نخست وزیر و همچنین جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان دیدار کند.
وی اعلام کرد ما درباره کشورهای فرانسوی زبان و همچنین همکاری اقتصادی و مبارزه با بنیادگرایی اسلامی گفتگو خواهیم کرد.
لبنان تنها کشور خاورمیانه است که رئیس جمهور آن یک مسیحی است اما اختیارات رئیس جمهور بعد از جنگ داخلی ( 1990 - 1975 )  کاهش یافته است.
میشل عون تحت حمایت جنبش شیعی حزب الله لبنان است این در حالی است که مسیحیان این کشور بعد از چند دهه جایگاه خود را از دست داده و به اقلیت تبدیل شده اند.
مارین لوپن اعلام کرد لبنان این پتانسیل را دارد که به قدرت  موازنه کننده  در منطقه تبدیل شود.
لبنان که چهار میلیون جمعیت دارد حدود یک میلیون آواره سوری را در خاک خود پذیرفته و با پیامدهای جنگ در سوریه رو به رو است.
لوپن که حزب او با ورود آوارگان به اروپا مخالفت است، گفت:  به نظر می رسد جامعه بین المللی اقدامات لازم را برای باقی ماندن افراد در اردوگاه ها انجام نداده است.
درهمین حال به گزارش ایرنا، کمپین تحریم رژیم صهیونیستی در لبنان با صدور بیانیه ای از مقامات لبنانی خواسته است تا با مارین لوپن « رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی» در بیروت ملاقات نکنند.
در این بیانیه آمده است: جامعه فرانسه مواضع برخی از اعضای جبهه ملی فرانسه در ضدیت با عرب ها و مسلمانان را مواضعی نژادپرستانه می داند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است:حلقه نزدیکان لوپن به محافل صهیونیستی فرانسه و رژیم صهیونیستی نزدیک و نزدیک تر شده اند تا به این شیوه اتهام «یهودی ستیزی» را از پیشانی حزب «جبهه ملی» فرانسه پاک کنند.
کمپین مقابله با رژیم صهیونستی خاطرنشان کرده است که موضع گیری های نژادپرستانه و مستبدانه « جلبیر کولار» وکیل لوپن، زبانزد خاص و عام است و با خواسته ملت الجزایر از دولت فرانسه برای اعتراف به جنایت های فرانسه در الجزایر پیش از رهائی این کشور مخالفت کرد.
در بیانیه این کمپین آمده که کولار در سال 2014 با طرح پیشنهادی پارلمان فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین مخالفت کرده است.

پربیننده ترین خبرها