تحلیل روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از لبخند ایرانی

تحلیل روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از لبخند ایرانی
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 12:58

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزاشی از جام جهانی کشتی آزاد سال 2017 در کرمانشاه نوشت: در پایتخت مانند کرمانشاه، ایرانیان فقط با لبخند از تیم آمریکا استقبال ‌کردند. یکی از اعضای تیم گفت که باور اینکه ایران ضد آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

 العالم-آمریکا
نیویورک تایمز نوشت: زمانی که تیم کشتی آمریکا ساعت سه صبح شنبه وارد هتل فرودگاه تهران شد، اعضای تیم پیتزا سفارش دادند.
«ریچ بندر» مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا گفت: «ما همه در لابی مشغول خوردن بودیم». کشتی ‌گیران آمریکا سپس به کرمانشاه رفتند؛ جایی که در رقابت ‌های جام جهانی کشتی آزاد مغلوب ایران شدند.
اما سئوال اصلی این است که در دوره تنش ‌های روزافزون میان دو کشور، چطور از ورزشکاران آمریکا استقبال شد و آنها در مورد ایران چطور فکر می ‌کردند؟
کایل اسنایدر دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو گفت: زمانی که به مادرش گفته که به ایران سفر می‌کند، او کمی نگران شد. اما او گفت که تیم آمریکا فقط با رفتاری دوستانه مورد استقبال قرار گرفت.
اسنایدر گفت: «آنها در فرودگاه به ما گل رز دادند، ساک ‌هایمان را آوردند، همه می ‌خواستند با ما سلفی بگیرند. این بهترین دوره مسابقاتی بود که تاکنون شرکت کرده بودم، حتی از المپیک ریو هم بهتر بود».
تیم کشتی آمریکا در ادامه روز شنبه به گشت ‌و گذار در شهر پرداختند، به برج میلاد رفتند و ایرانی ‌هایی که هیجان ‌زده شده بودند با آنها عکس گرفتند.
جردن باروز قهرمان المپیک گفت که طرفدارانش در تهران بیش از هر شهر دیگری در جهان است.
برای مدتی به نظر می ‌رسید که کشتی ‌گیران آمریکایی مجبور خواهند بود که در خانه بمانند. پس ‌از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا اعلام کرد ایران جزو فهرست ممنوعیت سفر است، این کشور تصمیم گرفت در اقدامی تلافی‌ جویانه مانع از ورود تیم کشتی آمریکا شود. اما مقامات ایرانی پس از اعتراضات گسترده در آمریکا علیه این دستور ترامپ تصمیم خود را تغییر دادند.
باروز خاطرنشان کرد، زمانی که از مساله ممنوعیت سفر مطلع شد واقعا ناامید شده بود. وی تصریح کرد: «من لزوما با تمام تصمیمات دولتم موافق نیستم و در مورد این تصمیم نیز مسلما مخالف بودم».
وی در ادامه افزود: «من هرگز مورد حمله تروریستی قرار نگرفته ‌ام، اما در ایران هیچ رفتار نامناسبی علیه خود احساس نکردم».
در طول مسابقات تیم آمریکا با رقبای آذربایجانی، روسی و گرجستانی کشتی گرفتند و تماشاگران کشتی ‌گیران ایالات‌ متحده را تشویق می‌ کردند. بیل زادیک سرمربی تیم آمریکا در مورد باروز گفت: «تماشاگران بی‌ وقفه فریاد جردن را سر می دادند. جردن باروز در مسابقات قبلی برخی از قهرمانان آنها را در مسابقات مهم شکست داده بود و آنها او را تحسین می‌ کنند».
بندر در چهار سفر تیم آمریکا به ایران آنها را همراهی کرده است. او گفت: «تا جایی که به یاد دارم ما هرگز مشکلی نداشته‌ ایم».
کشتی‌ گیران آمریکایی پس از انقلاب 1979 تا سال 1998 هیچ سفری به ایران نداشتند، اما از آن ‌پس، بیش از 10 بار به ایران رفته اند.
بندر گفت که کشتی می ‌تواند یک ورزش بسیار احساسی باشد، اما ورزشکاران می‌ دانند که به چشم سفرای کشورشان به آنها دوخته می ‌شود.
وی تصریح کرد: «کشتی یک ورزش بسیار رقابتی است. بعضی مواقع انگشت یکی به چشم دیگری می‌ خورد. ممکن است مردم عصبانی شوند. بنابراین باید تأکید کنم که حفظ موقعیت و دست دادن با رقیب از اهمیت مضاعفی برخوردار است. خوشبختانه، همه بچه ‌ها می‌ دانند که داخل و خارج از تشک کشتی، نمایندگان آمریکا هستند».
بندر می ‌خواست بداند: آیا واقعیت دارد که دیواری در مرکز تهران با شعار «مرگ بر آمریکا» روی آن وجود دارد؟ چرا که من اصلا چنین چیزی حس نکردم.
چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد روزهای 28 و 29 بهمن ماه درسالن ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه با حضور هشت تیم برتر جهان شامل ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، هند، مغولستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد که تیم ایران در دیدار فینال 5 بر 3 آمریکا را شکست داد و برای ششمین مرتبه متوالی و در مجموع هشتمین مرتبه قهرمان شد.
بعد از آمریکا که دوم شد، تیم های جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها