فیلم:نمایشگاه خودروهای زیبای کلاسیک در تهران

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 09:42

نمایش خودروهای کلاسیک و قدیمی در تهران، پایتخت ایران، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ خودرو و خودروهای قدیمی را به خود جلب کرده است.

العالم - آخرین ویدیوها

در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، بیشتر بازدیدکنندگان بی‌درنگ، یک‌راست به سراغ سالن‌هایی می‌روند که در آن‌ها جدیدترین خودروها از برندهای معروف به نمایش گذاشته شده‌اند. اما کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند به تاریخچۀ هر برند معروف نگاهی بیندازند.

چند قدم دورتر از زرق‌وبرق خودروهای لوکس، گروهی از دوستداران خودروهای مدل‌بالا و قدیمی، تعریف لوکس بودن را با این خودروهای کلاسیک به چالش کشیده‌اند؛ خودروهایی که زمانی بر جاده‌ها احاطه داشتند و اکنون حکایات قدیمی زیادی برای گفتن دارند.

هر یک از این خودروها با نام شخصیت‌های مهم و معروف پیوند خورده‌اند. این مرسدس بنز 280‌-اس، متعلق به دانیل برین، رئیس اتاق بازرگانی ایران-آلمان در دهۀ 1970، بوده است.

در سال 2011 میلادی، این خودرو به مناسبت صد و بیست و پنجمین سالروز تولید خودرو توسط شرکت خودروسازی بنز به آلمان منتقل شد. برای صدرا که گردآورندۀ خودروهای کلاسیک است، جمع‌آوری این‌گونه خودروها نه یک کسب‌وکار، بلکه عشق و علاقه است.

صدرا حداد، کلکسیونر خودروهای کلاسیک می گوید: «این خودروها پیشینه و تاریخچه دارند. تنها به خاطر زیبایی آن‌ها را گردآوری نمی‌کنم، بلکه وقتی به عقب بازمی‌گردم و دربارۀ زندگی افرادی که زمانی پشت فرمان این خودروها نشسته‌اند مطالعه می‌کنم، احساس خوبی پیدا می‌کنم.»

برخی از خودروهای مدل‌بالا ظاهر فریبندۀ خود را حفظ کرده‌اند و گشت زنی با آن‌ها در خیابان‌ها توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. کلکسیونرهای خودروهای کلاسیک می‌گویند آن‌ها با سادگی فوق‌العاده ساخته شده‌اند و همان‌گونه که لئوناردو داوینچی گفته است سادگی، نهایت پیچیدگی است.

 

منبع:PressTv

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها