جبلی: توطئه برخی رسانه‌ها ضد فلسطین فاش شد

سه شنبه 3 اسفند 1395 - 14:32

معاون برون مرزی صدا و سیما، سکوت برخی رسانه‌ها درقبال حضور گسترده شخصیتها و مسؤولان در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه را بیانگر توطئه و همدستی آنان ضد این کنفرانس و مسأله فلسطین دانست.

العالم - تهران

"پیمان جبلی" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم گفت: حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) با اشاره به تاریخ مقاومت فلسطین، گزینه های مقابله با رژیم صهیونیستی و اشاره به موضوع مقاومت و نتایج این گزینه برای مسئله فلسطین در مقابل گزینه سازش؛ با نگاهی بسیار واقعگرایانه به مسئله فلسطین پرداختند.

وی افزود: ایشان با واقع گرایی و صراحت تمام، به نتایچ گزینه مذاکره برپایه دل بستن به وعده های قدرتهای حامی رژیم صهیونیستی اشاره کردند؛ گزینه ای که فقط باعث فرسایش حقوق ملت فلسطین شده است.

جبلی تأکید کرد: اما در مقابل، گزینه مقاومت کارایی و شایستگی خود را ثابت کرده است و پافشاری و ثبات قدمی در این گزینه، جلوی اشغالگری صهیونیستها را گرفته است و از شکل گیری جدی مقاومت از سال 1982 میلادی، اراضی غیر از فلسطین تحت اشغال قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) کارایی و شایستگی این گزینه (گزینه مقاومت) را با واقع گرایی تمام بیان داشتند، و این تحلیلی واقع گرایانه و حقیقی است.

معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: تاریخ مذاکراتی که از قرن گذشته آغاز شد، به روشنی نشان می دهد که مساحت مناطق اشغالی در داخل فلسطین در مقایسه با قبل از این مذاکرات، چهار برابر افزایش یافت اما در مقابل، مقاومت جلوی این زورگویی صهیونیستها را گرفت.

وی افزود: در شرایط کنونی منطقه و جهان، باید توجه داشت که زورگویی و اشغالگری صهیونیستی تنها دشمن واقعی امت اسلامی و عربی و همه بشریت به شمار می رود زیرا اگر قدرتی به خود اجازه دهد که سرزمین مردمی را اشغال کند و عده ای غیر از ساکنان اصلی این سرزمین در آن ساکن شوند؛ این امر به گسترش اشغالگری به سایر مناطق منجر خواهد شد.

جبلی گفت: اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین فقط یک مسئله فلسطینی یا اسلامی و عربی نیست بلکه یک مسئله جهانی و انسانی است لذا اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و اجلاس های مشابه آن فرهنگ مقاومت علیه هرگونه اشغالگری و در صدر آن علیه اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین فلسطین را گسترش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی پیش روی خود گزینه ای جز تنش آفرینی و اقدامات علیه ملت هایی که حامی گزینه مقاومت علیه این رژیم هستند، ندارد؛ و همه آنچه در سالهای اخیر در منطقه مشاهده کرده ایم؛ چیزی نیست جز نشانه ای از هراس و ترس رژیم صهیونیستی از اهتمام ملت ها به مسئله فلسطین و حمایت از آن و حمایت از مقاومت.

پیمان جلبی تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی - با این خیال واهی که درگیریهای جاری در منطقه، مقاومت را ضعیف کرده است- بدنبال تنش آفرینی علیه مقاومت باشد، باید به این سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان توجه کند که در پاسخی کوبنده تاکید کرد هرگونه تنش آفرینی علیه مقاومت یا هر یک از اراضی اسلامی و عربی در منطقه با شدیدترین واکنش و پاسخ مقاومت روبرو خواهد شد و مقاومت در هرگونه دور بعدی ( درگیری احتمالی) هیچ گونه خط قرمزی را در مقابله با اشغالگران به رسمیت نخواهد شناخت.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی ها و مواضع قاطع و قوی و کوبنده مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، جلوی مقاصد توسعه طلبانه و خصمانه این رژیم را خواهد گرفت.

معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: آنچه در صحنه عمل صورت می گیرد، تنها با کوشش و پشتکار رسانه ای متعهد به خط مشی و گزینه مقاومت در افکار عمومی منطقه ای و بین المللی بازتاب می یابد و این درحالی است که رسانه هایی که ادعای همراهی با نظرات طرف مقابل و مسئله فلسطین را می کردند، این روزها در قبال این گردهمایی بزرگ شخصیت های سیاسی و فرهنگی در اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران سکوت کردند.

پیمان جلبی دراین باره افزود: رویکرد این رسانه ها غفلت نیست بلکه همدستی و توطئه علیه این فعالیت (برگزاری اجلاس) است، زیرا (این رویداد) به هیچ وجه در شبکه های تلویزیونی و رسانه هایی که مدعی همراهی با مقاومت می کردند، منعکس نشده است.

وی گفت: رسانه ها امروز به دو دسته همراه با مقاومت یا علیه مقاومت تقسیم شده اند و گزینه یا دسته دیگری از رسانه ها وجود ندارد. رسانه هایی که مدعی هستند که امروز با مقاومت همراه هستند، باید از درگیری ها دوری گزیده و توجه و اهتمام خود را به طور واقعی به مسئله فلسطین و حمایت از مقاومت فلسطین معطوف کنند.

6

پربیننده ترین خبرها