تربیت عقاب در فرانسه برای مهار پهپاد‌ها +ویدئو

پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 10:07

فرانسه برای مهار پهپادهای سرگردان و خطرناک، به تربیت عقاب روی آورده است.

العالم - گوناگون

به نقل از وبسایت فورچون؛ ارتش فرانسه برای جلوگیری از حملات تروریستی به وسیله پهپادهای سرگردان، عقاب تربیت می‌کند. در یکی از پایگاه‌های جنوب این کشور، یک واحد نظامی ارتش چندین ماه مشغول تربیت 4 عقاب طلایی بوده است تا این پرندگان بتوانند پهپادها را شناسایی و در هنگام پرواز، متوقف کنند.
جزئیات این پروژه هفته گذشته و زمانی منتشر شد که رسانه‌های فرانسوی از طرح آزمایشی کار با عقاب‌ها از بدو تولد و تربیت آن‌ها برای ایجاد ارتباط میان پهپادها و غذا خبر دادند.
به نوشته نشریه لو پاریزین، سربازان کار خود را با دادن گوشت به جوجه عقاب‌ها بر روی زمین آغاز کردند. آن‌ها از پهپادها به جای ظروف غذا بهره بردند. وقتی عقاب‌ها اندکی رشد کردند، آموزش‌دهنده‌ها غذای آن‌ها را از طریق پهپادهای در حال پرواز تأمین کردند تا به نتایجی قابل پیش‌بینی دست یابند. عقاب‌ها سپس به پرواز در می‌آمدند؛ آن هم به کمک چنگال‌هایشان که قادرند بر سطحی 2.5 سانتیمتری نیرویی معادل 226 کیلوگرم وارد کنند.
به محض شکار پهپادها به وسیله عقاب‌ها، آن‌ها به پرواز درمی‌آمدند و شکار مکانیکی خود را با بال‌هایشان می‌پوشاندند. مربیان هم بلافاصله به عقاب‌ها یک تکه گوشت جایزه می‌دادند.
عقاب‌ها برای نبرد با پهپادها از ابزارهای مناسبی برخوردارند. آن‌ها می‌توانند اهداف خود را از فاصله‌ای 1.6 کیلومتری رهگیری کنند و در زمان شیرجه برای شکار، سرعت خود را به بیش از 241 کیلومتر بر ساعت افزایش دهند.
گرچه این برنامه هنوز مراحل آزمایشی را سپری می‌کند، مقامات ارتش فرانسه تحت تأثیر نتایج این پروژه قرار گرفته اند و معتقدند عقاب‌ها می‌توانند به زودی به ارتش ملحق شوند. آن‌ها به دنبال استفاده از عقاب‌ها برای مقابله با پهپادهای سبک‌وزن در اماکنی چون ورزشگاه‌ها هستند.
پیش‌تر هلند نیز در سال 2015 برنامه مشابهی را برای مقابله با پهپادها در دستور کار قرار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها