تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با العبادی

تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با العبادی
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 12:15

وزیر امور خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق تلفنی گفت وگو کرد.

العالم - عراق

در تماس تلفنی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تقویت روابط دو جانبه و حمایت بین المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و اوضاع منطقه بررسی شد.

به اساس اعلام بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، تیلرسون بر حمایت آمریکا از عراق از جنگ علیه تروریسم و بازگرداندن ثبات به این کشور تاکید کرد و نقش نیروهای عراقی را ستود.

وی گفت: الگوی مدیریت جنگ در عراق موفقیت آمیز است و می توان از آن در سایر کشورها استفاده کرد. دولت عراق تلاش های زیادی برای وحدت عراقی ها انجام داده است و این امر به ثبات طولانی مدت در این کشور منجر خواهد شد.

تیلرسون اظهار داشت: ما برای بازگرداندن عراق به وضعیت طبیعی خود تلاش می کنیم و آماده حمایت از این کشور برای سازندگی و ثبات هستیم و بر شراکت خود با بغداد تاکید می کنیم.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز گفت: عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل با وجود دشواریها، سریعتر از برنامه پیش می رود و راهبرد ما در تامین سلامت جان غیرنظامیان است.

وی افزود: همه ملت عراق با داعش می جنگند و اراضی را آزاد می کنند و ما قدردان حمایت بین المللی از عراق در جنگ علیه تروریسم هستیم.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها