الرای :

تهران بر روابط بهتر با شورای همکاری خلیج فارس تاکید دارد

تهران بر روابط بهتر با شورای همکاری خلیج  فارس تاکید دارد
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 13:40

روزنامه الرای کویت با انتشار گزارشی ضمن استقبال از رایزنی های مثبت اخیر میان ایران و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عزم مسئولان ایرانی برای توسعه روابط با کویت را مورد اشاره وتاکید قرار داد.

العالم-ایران
الرای با اشاره به اظهارات اخیر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس می نویسد : مقامات ایرانی تاکید کرده اند که سیاست حسن نیت را درپیش گرفته و علاقه مند هستند تا مناسبات سیاسی رابا همسایگان جنوبی گسترش دهند.
الرای خاطرنشان کرد: دکترحسن روحانی رییس جمهور ایران روز گذشته مجددا از نتایج سفر خود به کشورهای عمان و کویت استقبال کرده و بر اهمیت دستیابی به تفاهم مشترک با کشورهای عضوشورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده است.
این روزنامه افزود : حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان خاطر نشان کرد که سفر وی به حاشیه خلیج فارس انتقال پیامی برای همکاری و تفاهم بوده است و همزمان وزارت امور خارجه ایران نیز سفر آقای روحانی را یک شاخص مهم مبنی بر علاقه مندی تهران برای تعامل مشترک و سازنده با کشورهای همجوار دانسته است.
الرای خاطرنشان کرد: مقامات ایرانی گفته اند که در دنیای مدرن امروز گفتگو و تعامل امری ضروریست و تهران قصد دارد حسن نیت خود را به همسایگان نشان داده و روابطی متعادل و متوازن با آنها برقرار کند.
به عقیده کارشناسان دولت ایران ضمن آنکه طی سال‌های گذشته همواره بر سیاست‌های مثبت و سازنده عمان و تلاش‌های اعتمادساز و همگرایانه کویت در حوزه خلیج فارس با نگاه خوش بینانه نگریسته و متقابلا سیاست‌های همکاری جویانه را دنبال کرده است، این بار در بالاترین سطح، به طور عملی گامی در جهت بهبود و تقویت روابط با این کشورها برمی‌دارد.
پاسخ روحانی به دعوت سلطان عمان و امیر کویت را ابتدا باید بر پایه سیاست اصولی ایران در حفظ اولویت روابط و همکاری با همسایگان تفسیر کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها