پوتین: در سوریه از امنیت خود دفاع می‌کنیم

پوتین: در سوریه از امنیت خود دفاع می‌کنیم
پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 20:04

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش با عملیات نظامی در سوریه، از امنیت خود دفاع می کند.

العالم - سوریه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پنجشنبه در سخنانی در مسکو اعلام کرد هدف روسیه در سوریه ‌ ثبات بخشیدن به قدرت مشروع  در این کشور و وارد کردن  ضربه نهایی به تروریسم است.

به گزارش اسوشیتدپرس از مسکو، پوتین گفت حدود 4000 نفر از روسیه و 5000 نفر از دیگر جمهوری های شوروی سابق در سوریه به افراطیون (تروریست ها) پیوسته اند.

در امور سوریه دخالت نمی کنیم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با افسران ناوگان روسیه که از سوریه بازگشته اند اطمینان داد؛ ما هدف خود را بر اینکه در امور داخلی سوریه مداخله کنیم، متمرکز نمی کنیم.

وی افزود: روسیه  تلاش می کند به قدرت مشروع در سوریه ثبات بخشد و ضربه نهایی را به تروریسم بین المللی وارد کند.

پوتین در سخنانی که از تلویزیون روسیه پخش می شد، اعلام کرد: هر چه زودتر راه حل سیاسی در سوریه سرعت بگیرد، جامعه بین المللی بخت بیشتری خواهد داشت تا به آفت تروریسم در خاک سوریه پایان دهد.

رئیس جمهور روسیه در حالی این سخنان را بیان کرد که گفتگوهای صلح بین نمایندگان دولت سوریه و گروه های مخالف مسلح سوری روز پنجشنبه در ژنو از سرگرفته شد و مخالفان مسلح سوری مورد حمایت ترکیه از  آزادی کامل  الباب (آخرین پایگاه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در شمال سوریه) خبر دادند.

پوتین با ابراز خرسندی گفت: ناوگان روسیه و به ویژه تنها ناو هواپیمابر روس  یعنی کوزنتسوف  ضربه مهلکی به گروه های تروریستی وارد کردند و در ایجاد شرایط برای ادامه مذاکرات صلح بین دولت سوریه و مخالفان مسلح مشارکت کردند.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: ملوانان روس در این مأموریت در سوریه ‌ به طور مستقیم در کمک به تامین امنیت روسیه مداخله  کردند.

وی خاطرنشان کرد  بنابراعلام دستگاه های ویژه روسیه، نزدیک به 4000 نفر از اتباع روسیه و تقریبا 5000 تبعه جمهوری های  شوروی سابق در صفوف داعش در سوریه می جنگند.  این افراد خطری بزرگ برای امنیت روسیه به شمار می آیند.

روسیه از سپتامبر 2015 عملیات هوایی خود را در سوریه در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور این کشور شروع کرده است.

ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف و کشتی های همراه آن اوایل این ماه به پایگاه خود در روسیه بازگشتند. این نخستین ماموریت استفاده از هواپیماهای جنگی روسیه از روی عرشه ناو هواپیمابر بود.

پربیننده ترین خبرها