نظر ژنرال آمریکایی درباره راهبرد ایران و روسیه

نظر ژنرال آمریکایی درباره راهبرد ایران و روسیه
جمعه 6 اسفند 1395 - 03:59

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اندیشکده بروکینگز آمریکا از تهدیدات روسیه برای آمریکا و نیز تهدید ایران ضد آمریکا سخن گفت.

العالم - ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت در بخش متعارف نسبت به روسیه برتری داریم و روس ها در سطحی فعالیت می کنند که به درگیری ختم نشود.

 ژنرال جوزف دانفورد در اندیشکده بروکینگز آمریکا درباره تهدیدات روسیه برای آمریکا گفت: وقتی به روسیه نگاه می کنیم می بینیم روسیه مشغول  نوسازی منابع هسته ای، تقویت طیف کاملی از توانایی های دریایی، توانایی های مدرن و متعارف، توانایی های سایبری، توانایی های فضایی و حتی در حال بهبود وضعیت خود در بخش زیردریایی است. ما همچنین شاهد الگوهای عملیاتی هستیم که واقعا از اواسط دهه ی هزار و نهصد و هشتاد به بعد شاهدش نبودیم.

وی افزود: ما در بخش متعارف  مزیت رقابتی بر روسیه داریم و روسیه هم از این مسئله مطلع است، اگر به توانایی های ناتو در بخش های مختلف سیاسی ، نظامی و اقتصادی نگاه کنید چنین برتری را مشاهده می کنید. پس کاری که آنها (روس ها) می کنند این است که پائین تر از سطح آستانه ی درگیری فعالیت می کنند یعنی کاری می کنند که به سطح درگیری ختم نشود.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه  درباره موضوع تهدید ایران ضد آمریکا صحبت کرد و گفت ایران راهبرد ضد دسترسی منطقه ای را دنبال می کند که تمرکز آن روی تنگه هرمز است.

 ژنرال جوزف دانفورد در بخش دیگری از اظهارات خود به ایران اشاره کرد و گفت: علاوه بر روسیه و چین، در مورد ایران هم توانایی های مشابهی وجود دارد که به راهبرد ضد دسترسی در منطقه مربوط می شود.

وی مدعی شد: واضح است که در مورد ایران تمرکز این راهبرد بیشتر روی تنگه هرمز است، درحالیکه  راهبرد چین و روسیه یک راهبرد و توانایی گسترده تر است.

پربیننده ترین خبرها