شب‌ها زیاد نخوابید!

شب‌ها زیاد نخوابید!
جمعه 6 اسفند 1395 - 05:42

بر اساس یک تحقیق جدید، خواب بیشتر از 9 ساعت در شب خطر ابتلا به اختلالات مغزی، به‌ویژه آلزایمر را دو برابر می‌کند.

العالم - گوناگون

 پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه جدید بر روی افراد بالای 60 سال نشان می دهد کسانی که بیشر از 9 ساعت در شب می خوابند ممکن است دو برابر کسانی که کمتر از این تعداد ساعت در شب استراحت می کنند در معرض خطر ابتلا به اختلالات مغزی، به ویژه آلزایمر قرار گیرند.

در این گزارش آمده است: از نظر بسیاری افراد، خوابیدن در صبح یکی از فرصت های خوبی است که بازنشستگی به آنها هدیه می دهد. اما بر اساس یک پژوهش جدید، خوابیدن بیشتر در صبح می تواند نشانه بیماری آلزایمر باشد. دانشمندان با مطالعه بر روی گروهی از افراد بالای 60 سال دریافتند کسانی که به طور منظم بیش از 9 ساعت در شب می خوابند دو برابر بیشتر از کسانی که کمتر از 9 ساعت در شب می خوابند در معرض ابتلا به بیماری عصبی قرار می گیرند.

بر اساس این مطالعه، حدود هفت درصد از افراد بالای 65 سال که بیش از 9 ساعت در شبانه روز می خوابند به بیماری آلزایمر یا سایر اختلالات مغزی دچار میشوند و این مشکل با هر پنج سال افزایش سن، دو برابر می شود. اما، بعید است که افراد بتوانند این خطر را با زود بیدار شدن در صبح کاهش دهند، زیرا محققان این مطالعه میگویند ناتوانی در بلند شدن از رختخواب فقط یک نشانه است و دلیل خود بیماری نیست.

محققان دانشگاه بوستون همچنین دریافتند افرادی که مدرک دبیرستان ندارند و بیش از 9 ساعت در شب میخوابند احتمال ابتلای آنها به بیماری های مزبور بیشتر می شود؛ این یافته نشان میدهد که تحصیلات، یک عامل محافظت کننده است. در حالی که در حال حاضر امکان درمان اختلالات مغزی وجود ندارد، شروع آن را میتوان به تعویق انداخت و بیماران را کمک کرد با بیماری خود کنار بیایند.

دکتر متیو پیس محقق اصلی این مطالعه در این باره گفت: افرادی که اعلام می کنند مدت زمان بیشتری در شب می خوابند باید تحت نظارت و مراقبت باشند تا به بیماری های مغزی و حافظه ای دچار نشوند.

یافته های این تحقیق بر مبنای داده هایی است که از 2400 بیمار به دست آمد. مشارکت کنندگان در این مطالعه دارای متوسط سنی 72 سال بودند که از آنها سؤال شد هر شب چند ساعت می خوابند. این افراد به مدت یک دوره 10 ساله تحت نظر بودند. در مجموع 234 مورد اختلال مغزی ثبت شد. خواب بیشتر از 9 ساعت در شب خطر تمامی انواع اختلالات مغزی، بویژه آلزایمر را دو برابر می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها