دیده بان حقوق بشر:

بحرین،غیرنظامیان را در دادگاه‌ نظامی محاکمه می‌کند

بحرین،غیرنظامیان را در دادگاه‌ نظامی محاکمه می‌کند
جمعه 6 اسفند 1395 - 12:17

سازمان دیده بان حقوق بشر، محاکمۀ غیرنظامیان بحرینی در دادگاه های نظامی را به مثابۀ "نقض اصول عدالت بین المللی" اعلام کرد.

العالم بحرین

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از تصمیم مقامات بحرین برای تصویب قانونی که محاکمۀ غیرنظامیان در دادگاه های نظامی را مجاز می کند، به شدت انتقاد کرد.

به نوشتۀ "مرآة البحرین" در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: توجیهِ بررسی تصویب این قانون در پارلمان، "گسترش پدیدۀ تروریسم در منطقه" و "روان بودن روند و سرعت دادرسی در دادگاه های نظامی از نظر بازجویی و محاکمه" است.

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که تاکنون موارد متعددی و سازمان یافته ای از نقض حقوق افراد در روند محاکمۀ عادلانه را ثبت کرده است و این موارد در محاکمۀ مخالفان سیاسی بحرینی در دادگان های مدنی و نظامی اتفاق افتاده است.

"جو استورک" معاون رئیس بخش خاورمیانۀ سازمان دیده بان حقوق بشر نیز تصریح کرد: دادگاه های بحرین، اعم از دادگاه های مدنی و نظامی، بخشی از سامانۀ سرکوبگری است که تمام اصول بین المللی محاکمه مخالفان سیاسی در دادگاه ها را به سخره گرفته است.

وی افزود: راه حل این موضوع، افزایش سرعت و روند دادرسی در دادگاه های بحرین نیست، زیرا همین روند دادرسی کنونی نیز به شدت اجحاف آمیز است.

205

پربیننده ترین خبرها