وزیرخارجه ایران درباره رفتارهای ترکیه چه گفت؟

وزیرخارجه ایران درباره رفتارهای ترکیه چه گفت؟
جمعه 6 اسفند 1395 - 13:46

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در حوزه همکاری‌های بین‌المللی و در مورد سوریه همواره با مصر گفت‌وگو داشته‌ایم، گفت: گفت‌وگوی جدیدی بین ایران و مصر صورت نگرفته است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس، در واکنش به مواضع اخیر مقامات ترکیه علیه کشورمان، گفت: متاسفانه سیاست‌های اشتباه دولت ترکیه در گذشته باعث وضعیتی شده که مجبور هستند فرافکنی کنند و باعث تاسف است که این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: امیدواریم که کشورهای منطقه نیاز به همکاری کشورهای منطقه را کاملا درک کنند و این همکاری به جای اینگونه صحبت‌های نامناسب مطرح و موضوع روز باشد.

ظریف در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات «سامح شکری» وزیر خارجه مصر که تماس‌های قاهره با تهران را تأیید کرده بود نیز گفت: در حوزه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سوریه همواره با مصر گفت‌وگو داشته‌ایم و گفت‌وگوی جدیدی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: گفت‌وگوی جدیدی نبوده و همان گفت‌وگوهایی بوده است که من در حاشیه سازمان ملل و سایر جلسات با ایشان داشته‌ام.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: حتما هم در آینده از گفت‌وگو با قاهره استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا می‌توان به بهبود روابط تهران و قاهره در آینده امیدوار بود؟ نیز خاطرنشان کرد: باید در مورد معضلات مشترک منطقه‌ای قدم به قدم پیش برویم.

گفتنی است «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجه پارلمان این کشور، وجود و برقراری برخی تماس‌ها بین قاهره و تهران را تأیید کرد.

پربیننده ترین خبرها