سازمان ملل تخفیف مجازات سرباز "اسرائیلی" را محکوم کرد

سازمان ملل تخفیف مجازات سرباز
شنبه 7 اسفند 1395 - 11:49

دفتر حقوق بشر سازمان ملل حکم حبس 18 ماهه یک سرباز صهیونیست که یک فلسطینی را با شلیک گلوله به سرش به شهادت رساند، بیش از حد ملایم ارزیابی و آن را محکوم کرده است.

العالم – فلسطین اشغالی

خبرگزاری رویترز گزارش داد، دفتر حقوق بشر سازمان ملل، محکومیت سرباز اسرائیلی  به 18 ماه زندان را بیش از حد ملایم ارزیابی و آن را غیرقابل قبول توصیف کرد.
پس از آنکه یک سرباز رژیم صهیونیستی، جوان زخمی فلسطینی را با شلیک گلوله به سرش به شهادت رساند، دادگاه رژیم صهیونیستی او را تنها به 18 ماه زندان محکوم کرده است.

"راوینا شمدسانی" سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت: چنین حکمی اعتماد در سیستم قضایی و تحکیم فرهنگ مصونیت از مجازات را به مخاطره می اندازد.
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده عبدالفتاح الشریف، 21 ساله، یکی از دو مظنونی بود که متهم به حمله به یک سرباز اسرائیلی بودند. رمزی قصراوی تمیمی در همان صحنه توسط سربازان اشغالگر به شهادت رسیده بود.

صدور 18 ماه حبس برای سرباز اسرائیلی، که یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی در تاریخ رژیم صهیونیستی به شمار می آید موجی از خشم و غضب فلسطینیان را در پی داشته است.
این در حالی است که فلسطینی‌ها برای این سرباز رژیم صهیونیستی خواهان اشد مجازات یعنی حبس ابد شده بودند. با این حال نشانه‌ای از احتمال بروز خشونت از سوی فلسطینی‌ها در اعتراض به این حکم دیده نمی‌شود.
11 ماه پیش آزاریا ، با شلیک گلوله یک جوان فلسطینی را که طی عملیاتی زخمی شده بود، در مقابل دوربین رسانه‌ها به شهادت رساند.

221

پربیننده ترین خبرها