ذوالفقاری: بحران امنیتی در کشور وجود ندارد

ذوالفقاری: بحران امنیتی در کشور وجود ندارد
شنبه 7 اسفند 1395 - 15:22

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: از روزی که وارد وزارت کشور شدیم، رویکرد وزیر کشور این بود که تمام مسائل و موضوعات ابتدا مدیریت شود تا هیچ بحرانی ایجاد نشود.

العالم- ایران

حسین ذوالفقاری در همایش سراسری مجریان انتخابات اظهار کرد: در چند سال اخیر با تهدید تکفیری ها مواجه بودیم، اما دیدیدم که هیچ مشکلی برای ما ایجاد نشد، حتی برای برخی از مقامات مسئول غربی سوال ایجاد شد که چرا ایران با همه تهدیدهای موجود  هیچ اقدام تروریستی را شاهد نبوده است. دلیلش این است که بستر حضور تروریست ها در ایران وجود ندارد و اقدامات ما باعث شده که آنها هیچ کاری نتوانند انجام دهند.

وی ادامه داد: دومین دستاورد مهم حوزه امنیتی ما این است که بحران امنیتی در کشور ما وجود ندارد. از روزی که وارد وزارت کشور شدیم، رویکرد وزیر محترم کشور این بود که تمام مسائل و موضوعات را ابتدا مدیریت کنید تا اصلا هیچ بحرانی ایجاد نشود.

ذوالفقاری افزود: سومین دستاوردی که در حوزه امنیتی می توان از آن یاد کرد تامین کامل امنیت مناسبت های مختلف برگزار شده در کشور است. همواره در ایام مختلفی چون عاشورا و فاطمیه مورد تهدید قرار می گیریم که به لطف خدا حتی یک مورد در همایش های بزرگی که برگزار کرده ایم مشکل نظم و امنیت نداشته ایم.

وی ادامه داد: چهارمین دستاوردی که از آن یاد می کنم کنترل رشد جرائم در کشور است. در هر سال متوسط 32 درصد رشد ثبت سرقت داشتیم، که با پیگیری قاطعی که انجام دادیم می توانیم بگوییم توقف  رشد جرائم را به دست آورده ایم.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تهدیدهای آسیب های داخلی می تواند در حوزه سیاست داخلی و خارجی باشد گفت: اگر آسیب های داخلی در کشور ما کنترل نشود تهدیدها می تواند تاثیرگذار باشد. از جمله این تهدیدها می توان به روند تهدیدهای چند وجهی که در مراجع مسئول ثبت شده اشاره کرد. از سوی دیگر آمارسازی های غیر واقعی از سوی جریان های نفاق و سلطنت طلب در جامعه گسترش پیدا کرد، این موضوع را به عنوان آمار مطرح می کند. آنها آماری دادند که پیش از انقلاب تعداد امامزاده ها چقدر بوده و پس از انقلاب این تعداد به چند درصد افزایش یافته است. ما این موضوع را پیگیری کرده و دیدیم آمار آنها جعلی است. اما مردم نمی توانند هر موضوع آماری که آنها می دهند بررسی کنند و به همین جهت است که این موضوع را باور می کنند.

وی در همین رابطه افزود که این آمارها با هدف تضعیف نظام پخش می شود.

ذوالفقاری در بخش دیگری از این سخنرانی با بیان اینکه جریان های تروریستی قصد دارند تا در سال آینده تهدیداتشان را تشدید کنند، گفت: یارگیری در داخل کشور یکی از فعالیت های آنها خواهد بود؛ از همین رو ما نیاز داریم تا بدانیم چه کسی در کجا است و می خواهد چه کاری انجام دهد. به این کار می گوییم کنترل جمعیت.

وی در ادامه بحث تهدیدها خاطر نشان کرد که در این مقطع زمانی موضوع ترامپیت نیز نیازمند بررسی های لازم است.

معاون امنیتی وزارت کشور خاطر نشان کرد: اگر وحدت، اخلاق و قانون مورد توجه قرار نگیرد، باید انتظار تنش و ناآرامی را در زمان انتخابات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: موضوعاتی مانند وحدت ملی و صیانت از سرمایه های اجتماعی از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید همه است و همه ما ملزم به رعایت آن هستیم. در همین رابطه تعامل همه دستگاه های امنیتی و سیاسی با همه کاندیداها ضروری است. این تعامل باید تا آخر با همه چه آنهایی که تایید صلاحیت می شوند و چه آنهایی که رد صلاحیت خواهند شد، برقرار باشد.

وی ادامه داد: التزام همه به قانون اساسی و ممنوعیت تحریک احساسات جریانات قومی و مذهبی و ممنوعیت دادن وعده های غیر قابل تحقق به ویژه در سطح شوراها همچنین ممنوعیت انتشار اخبار مربوط به نتایج انتخابات قبل از اعلام رسمی وزارت کشور بر همگان واجب است.

ذوالفقاری در همین راستا افزود: یکی دیگر از موارد لازم الاجرا ممنوعیت دخالت غیر قانونی در انتخابات است. اگر این موضوعات نقض شود، حتما باید اعلام  شود و مورد بررسی قرار گیرد. یادمان باشد اگر خیلی از موارد روی کاغذ دنبال نشود، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. از سوی دیگر هم باید با جرائم امنیتی، مالی،‌تبلیغاتی و هرگونه تخریب هم به صورت پیشگیرانه برخورد کنیم.

معاون امنیتی وزارت کشور در حوزه ملاحظات سیاسی و امنیتی نیز یادآور شد: موضوعاتی در حوزه دستگیری افراد خاص سیاسی وجود دارد. البته هر کسی را نباید جزو افراد خاص سیاسی تلقی کرد. بستن ستاد تبلیغات افراد باید با مشورت ستاد امنیت انتخابات استان و کشور انجام شود. اگر چهار نفر را دستگیر کنند که پیامد منفی دارد حتما باید با مشورت باشد. در این رابطه دوستان باید عنایت ویژه ای داشته باشند.

ذوالفقاری ادامه داد: ما برقراری امنیت انتخابات را از چند ماه پیش شروع کرده ایم و شما در همین راستا دارید به ما کمک می کنید.

وی یادآور شد: باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد تا انتخابات در کنار رقابت و سلامت در کمال امنیت برگزار شود. برای این موضوع باید به حل اختلافات امنیتی، قومی و مذهبی کمک کنیم و نباید فقط به شیوه های جاری اکتفا کرد، بلکه باید عناصر معتمد را در مناطق مختلف شناسایی کنیم و از آن‌ها برای حفظ امنیت اجتماعات و حل اختلافات بهره بگیریم. دستورالعمل‌هایی که در راستای تامین امنیت اجتماعات ارسال شده، موضوعاتی است که برای آنها 9 ماه زحمت کشیده شده است. این دستورالعمل‌ها باید در شورای استانداری هم مورد بحث قرار بگیرد.

ذوالفقاری همچنین ادامه داد: یک نفر دعوت شده به دانشگاه برود وسخنرانی کند. دادستانی گفته باید این فرد دستگیر شود و گفته شده خود دادستان با نیروها رفته تا آن فرد را دستگیر کند. دوستان دادستانی به ما گفتند که فردا جلسه ای داریم و به این موضوع رسیدگی می کنیم  ما گفتیم نخیر همین الان باید رسیدگی شود. در قانون گفته شده اگر کسی خلاف قانون صحبت کرد، باید از او توضیح خواسته شود نه اینکه با چنین کارهایی هزینه های بیخود بر کشور تحمیل کنیم. اگر من هم خلاف قانون و امنیت ملی صحبتی کردم باید از من هم توضیح بخواهند.

وی در ادامه گفت: برخی از دوستان می گذارند مشکل که پیش آمد، تازه ورود پیدا می کنند، اما ما خواهش می کنیم که شواری تامین بلافاصله تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی در ارتباط با موضوع پیشگیری از جرم اظهار کرد: این تفسیر موضوعی که دستگاه قضا از پیشگیری جرم انجام داده از نظر حقوقی محل اشکال است؛ چرا که تداخل در امور سایر قواست. شنیده ام برخی دادستان ها رئیس اداره ای را می خواهند که باید آب فلان جا را وصل کنید وگرنه باید پاسخ بدهید. ما اصلا چنین چیزی نداریم. مجلس این قانون را تصویب کرده و به مجمع رفته. ما هم اعتراض کردیم چرا که آنچه مورد تصویب قرار گرفته این نیست. اگر در استان ها می خواهند پیشگیری از جرم شود باید با هماهنگی باشد. این تداخل ها وقت و انرژی همه را می گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به مراسم های چهارشنبه آخر سال و نوروز نیز گفت: برای چنین مراسم هایی بویژه چهارشنبه آخر سال همه نیروها مخصوصا صدا و سیما باید وارد کارهای پیشگیرانه شود و مراقبت کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

در بخش دیگری از این سخنرانی معاون امنیتی وزارت کشور در ارتباط با ضرورت حفظ امنیت در فضای مجازی نیز گفت: قرار بود فضای مجازی را مدیریت کنیم اما انگار این فضا بر برخی از ما اثر گذاشته است. شورای عالی مجازی مسئول امنیت فضای مجازی است. لذا مقرر شد فضای مجازی در حوزه ستاد امنیت انتخابات وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای داخل گشور به امید احتیاج دارد مردم نیازمند شنیدن حرف های صادقانه هستند. متاسفانه باید گفت برخی از مسئولین زمانی که باید به گوش باشند، عمدا به گوش نیستند. باید همه این موضوعات را مستند سازی کنیم و آن را بدون واسطه بازی ها برطرف سازیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها