سوال هوشمندانه ترامپ از رییس جمهوری پرو!

سوال هوشمندانه ترامپ از رییس جمهوری پرو!
شنبه 7 اسفند 1395 - 23:20

رییس جمهوری پرو یک روز پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: ترامپ دیپلمات واقعی است زیرا از من پرسید چند سال داری؟

 العالم - آمریکا

پدرو پابلو کازینسکی، رئیس جمهوری پرو گفت: روز گذشته در کاخ سفید با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو داشته است.

رییس جمهوری پرو با لحنی طنزآمیز گفت: میدانید ترامپ واقعاً یک دیپلمات است، از من پرسید چند سال داری؟! به نظر میرسد بیشتر از 60 سال داری.

کازینسکی افزود: ما درباره مسائل آمریکای لاتین با یکدیگر صحبت کردیم. در خصوص اوضاع اقتصادی ونزوئلا مشکلات زیادی وجود دارد، اوضاع اقتصادی این کشور بسیار ناپایدار است.

رییس جمهوری پرو تاکید کرد باید همگی به دور هم جمع شده تا مشکلات را حل کنند. مشکل یک نفر، مشکل همه خواهد بود. حل کردن مشکلات کار بسیار سختی است، به همین دلیل همه باید با هم همکاری داشته باشیم.

این نخستین دیدار ترامپ با یکی از رهبران آمریکای لاتین بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهور آمریکا است.

دیدار ترامپ و کازینسکی یک روز بعد از آن صورت گرفت که وزیر امور خارجه و وزیر امنیت داخلی آمریکا از سفر مکزیک به آمریکا بازگشته اند.

این سفر به خاطر سخنان ترامپ در خصوص کشیدن دیوار مرزی، تجدیدنظر در قراردادهای تجاری با مکزیک و سختگیری مهاجرتی با اعتراض عمومی در این کشور همراه بود.

کازینسکی از مدافعان اقتصاد آزاد است که پرو در ده سال گذشته از آن سود برده، فقر را کاهش داده و رشد اقتصادی را برپا کرده است.

این بانکدار سابق والستریت و کارشناس بانک جهانی، برای مذاکره درباره رشد اقتصادی و مشکلات منطق های به ویژه ونزوئلا به آمریکا سفر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها