اخبار ناخوشایند از واشنگتن برای هیات مخالفان سوریه!

اخبار ناخوشایند از واشنگتن برای هیات مخالفان سوریه!
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 00:13

هیات مخالفان سوری در مذاکرات ژنو4 در حالی با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه دیدار کرد که بر اثر خبرهای ناخوشایندی که صبح روز گذشته برخی منابع ویژه در مقر سازمان ملل در ژنو آنها را تایید کرده اند، نگران شده است.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه خبری العالم، بر اساس این اخبار درز شده، نماینده دموکرات آمریکایی که اخیرا به صورت غیرمنتظره وارد دمشق شد و با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرده است، پیام اسد درباره پرونده سوریه را برای ترامپ منتقل کرد و ترامپ نیز با رویکردی مثبت با آن برخورد کرد.

برخی مخالفان سوری در واشنگتن به شماری از اعضای هیات ریاض که در نشستهای ژنو4 شرکت کرده اند، اطلاع  دادند که سیاستمداران امریکایی اطلاعاتی دریافت کرده اند مبنی بر آنکه ترامپ با پیام بشار اسد برخورد مثبتی داشته است و شاید این امر بر سیاست ترامپ در قبال پرونده سوریه تاثیر بگذارد به گونه ای که برای مخالفان تاثیری منفی و برای دولت سوریه تاثیری مثبت داشته باشد.

به نوشته القدس العربی، ترس و نگرانی های مخالفان سوریه زمانی شدت یافت که آمریکا کمکهای نظامی به شبه نظامیان در شمال غرب سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

صبح امروز استفان دی میستورا درسازمان ملل در ژنو منتظر بود تا از هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری استقبال کند.

بر طبق پروتکل های تشریفاتی می بایست معاون دی میستورا در استقبال هیات دولت باشد؛ اما دی میستورا دو دقیقه منتظر ماند تا بشار جعفری از خودرو پیاده شد و با وی مصافحه کرد، شاید دی میستورا می خواست اوضاع را تلطیف دهد و آن اشتباه پروتوکلی را که روز پنجشنبه مرتکب شده بود، اصلاح کند.

وی در نشست افتتاحیه میان هیات مخالفان سوریه و هیات دولت سوریه ابتدا با هیات مخالفان دست داد که این امر سبب شد تا بشار جعفری سالن را ترک کند؛ دی میستورا سعی کرد تا برای جبران اشتباه به سمت هیات دولت برود اما آنها سالن را ترک کرده بودند.

پس ازبحث و گفتگوی دوساعته میان هیات دولت سوریه و دی میستورا، بشار جعفری به خبرنگاران گفت که هیات سوری سندی از دی میستورا دریافت کرده است که پس از بررسی، پاسخ دولت را در نشست آتی اعلام می کند، تاریخ این نشست از طریق کانالهای دیپلماتیک تعیین خواهد شد.

جعفری افزود: در طول گفتگوها، ما فقط درباره شکل نشست های آتی صحبت کردیم. 

به نظر می رسد که هیات دولت سوریه بدون هیچ گونه فشارهایی کاملا آسوده خاطر بود و به بند اصلی مذاکرات یعنی همانا بند مبارزه با تروریسم قبل از تمام بندهای دیگر پایبند است.

یادآور می شود که دیدارهای مستقیم برای گفتگو میان هیات دولت و هیات مخالفان صورت نمی گیرد؛ بلکه این نشستها به صورت غیرمستقیم با میانجیگری استفان دی میستورا برگزار می شوند.

210

پربیننده ترین خبرها