آیا روحانی در انتخابات 96 حضور می یابد؟

آیا روحانی در انتخابات 96 حضور می یابد؟
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 13:24

معاون امور مجلس رییس جمهوری در مورد حضور دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حضور سال 96 توضیحاتی ارائه کرد.

العالم- ایران

حسینعلی امیری روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طی هفته های گذشته آیت الله جنتی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت پوشش کمک به اقشار ضعیف کشور انتقاداتی را داشته و در این راستا دولت چه اقداماتی را انجام خواهد داد ، اظهارداشت: بارها آقای روحانی در جلسات دولت تاکید کرده که به هیچ وجه نباید از امکانات بیت المال له یا علیه کسی در هر انتخاباتی استفاده شود.
وی ادامه داد: رییس جمهوری بارها این تاکید را داشته اند که وزرا خودشان را ملزم به اجرای این دستور بدانند و آنان علاوه بر این که این یک دستور مافوق است و هم بر اساس باورهای دینی و اعتقادیشان امکان این اجازه را به کسی نمی دهند.
وی اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه سهامدار بیت المال هستند و بخشی از آنان افرادی ضعیف در مناطق دورافتاده ایران هستند و هزینه کرد بیت المال در کشوری اسلامی از حساسیت بالایی برخودار و مهم است.
امیری اضافه کرد: این طور نیست که یک مسئول به خودش اجازه دهد از امکانات بیت المال استفاده کند، من زمانی که در وزارت کشور بودم اصلا چنین موضوعی را ندیدم، وزیر کشور هم نسبت به این موضوع حساسیت دارد.
وی اضافه کرد هشدارشان رییس جمهوری روز گذشته در همایش مجریان انتخاباتی این بود که از بیت المال نباید له یا علیه کسی استفاده شود.

* تاکید رییس جمهوری بربرخورد با استفاده کنندگان از بیت المال در راستای تبلیغات انتخاباتی

در ادامه خبرنگاری پرسید برخی از نمایندگان درباره پخش مواد غذایی در نقاط محروم که جنبه تبلیغاتی دارد سخن می گویند، دولت در این راستا چه اقداماتی را انجام داده است، امیری پاسخ داد: این موضوع جدیدی نیست، مربوط به ایام بعد از اربعین است. ما با جلسات و پیگیری هایی که داشتیم برای ما هیچ جا چنین چیزی معلوم نشد که این کارها در راستای بحث انتخاباتی بوده است بویژه اینکه تا زمان انتخابات بسیار مانده است و در آن زمان هنوز آقای روحانی برای حضور در انتخابات تصمیم گیری نکرده بود.

وی گفت: طی هفته های اخیر است که آقای روحانی به این جمع بندی رسید که در انتخابات ریاست جمهوری سال حضور یابد

امیری یادآور شد: برخی از دستگاه ها مانند کمیته امداد و سایردستگاه های دیگر بر اساس برنامه هایشان کمک هایی را انجام می دهند، نباید این را به بیت المال ربط دهیم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد اگر در جایی از امکانات بیت المال استفاده شود با تاکید رییس جمهوری حتما با آن برخورد می کنیم.

امیری ادامه داد: دولت به تذکر آیت الله جنتی احترام می گذارد، زیر ایشان علاوه بر رییس مجلس خبرگان، دبیر شورای نگهبان هستند و کار نظارت بر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان بر عهده ایشان است و ایشان یادآوری را از سر دلسوزی و مصالح نظام انجام داده اند. 

وی تاکید کرد من جه در زمانی که در وزارت کشور بودم و هم اکنون که در معاونت پارلمانی رییس جمهوری هستم می گویم هر زمانی که سوالی در موضوع انتخابات برای ایشان ایجاد شود ما با کمال میل در دولت این آمادگی را داریم توضیحات لازم را دهیم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: در دوره ای که در وزارت کشور بودم مسئولیت هماهنگی ها بر عهده من بود، در بسیاری وقت ها آیت الله جنتی سوالاتی داشتند که ما خدماتشان می رسیدیم و توضیح می دادیم، هم اکنون هم اگر این اتفاق رخ دهد ما حتما توضیحات را خدمتشان ارائه می کنیم.

وی تاکید کرد مسئولان در دولت با کمال میل حضوری و مکاتبه ای حاضر به پاسخگویی هستند.
امیری ادامه داد آنچه برای دولت مهم است برگزاری انتخابات پرشور، قانونی و با اعتماد کامل مردم خواهد بود، ایجاد اعتماد مهمترین سرمایه ای است که در نظام باید آن را حفظ کنیم تا شائبه ها رفع شود.

*مردم سهامدار بیت المال هستند
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در هفته های گذشته آیت الله احمد جنتی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی تحت پوشش کمک به اقشار ضعیف کشور انتقاداتی مطرح کرد، دولت در این زمینه چه اقداماتی را انجام خواهد داد ، اظهارداشت: بارها آقای روحانی در جلسات دولت تاکید کرده که به هیچ وجه نباید از امکانات بیت المال له یا علیه کسی در هر انتخاباتی استفاده شود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: رییس جمهوری بارها این تاکید را داشته اند که وزرا خودشان را ملزم به اجرای این دستور بدانند و آنان علاوه بر این که این یک دستور مافوق است و هم بر اساس باورهای دینی و اعتقادیشان امکان این اجازه را به کسی نمی دهند.
امیری اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه سهامدار بیت المال هستند و بخشی از آنان افرادی ضعیف در مناطق دورافتاده ایران هستند و هزینه کرد بیت المال در کشوری اسلامی از حساسیت بالایی برخودار و مهم است.
وی خاطرنشان کرد: این طور نیست که یک مسئول به خودش اجازه دهد از امکانات بیت المال استفاده کند، من زمانی که در وزارت کشور بودم اصلا چنین موضوعی را ندیدم، وزیر کشور هم نسبت به این موضوع حساسیت دارد.
وی یادآور شد: هشدار رییس جمهوری در همایش مجریان انتخاباتی در روز گذشته این بود که از بیت المال نباید له یا علیه کسی استفاده شود.

** در بسیاری مواقع استیضاح فرصت است
خبرنگاری در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی از امیری پرسید که معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: دولت معتقد است سوال، استیضاح حق نمایندگان مجلس است، یکی از وظایف مجلس قانون گذاری و وظیفه دیگر نظارت است.
وی گفت: استیضاح آقای آخوندی از تصادف دو قطار آغاز شد و حقا و انصافا در یک بستر کارشناسی در کمیسیون عمران بررسی شد و در نهایت با توضیحاتی که وزیر راه و شهرسازی در مجلس ارائه کرد، نمایندگان قانع شدند و اعتماد مجلس به وزیر راه و شهرسازی استمرار یافت.
معاون رییس جمهوری از رییس و هیات رییسه مجلس، کمیسیون عمران و همچنین استیضاح کنندگان تشکر کرد که در این راستا فرصتی برای وزیر راه و شهرسازی فراهم شد که به سوالات پاسخ دهد .
امیری خاطرنشان کرد: اینطور نیست که همیشه فکر کنیم استیضاح تهدید است در بسیاری از مواقع استیضاح فرصت است که آقای آخوندی این استیضاح را تبدیل به فرصت و از برنامه های حوزه اش دفاع کرد.
وی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: سه ماه و نیم است که وزیر آموزش و پرورش به این وزارت خانه آمده و مشغول خدمت است، طبیعتا در این زمان کم نمی توان عملکرد یک وزیر را ارزیابی کرد.
وی گفت: مطمئن هستم که معاونت مجلس وزارت آموزش و پرورش این موضوع را حل می کند حتما وزیر آموزش و پرورش مطالبات مختلف را مدنظر قرار می دهد و در راستای آن اقدام می کند.
امیری تصریح کرد: ممکن است از نظر فنی و قانونی امکان برخی از درخواست ها امکان اجابت نداشته باشد که این موارد را وزیر آموزش و پرورش برای نمایندگان توضیح خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها