رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک به ایران سفر می‌کند

رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک به ایران سفر می‌کند
يکشنبه 8 اسفند 1395 - 14:42

فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای نظارت بر رقابت‌های قهرمانی کشور دوومیدانی جانبازان و معلولین که با نظارت IPC برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

العالم-ایران
 بهمن رضایی، رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین با اعلام این خبر گفت: این مسابقات اردیبهشت ماه سال جاری با حضور 150 ورزشکار زن و 300 ورزشکار مرد با حضور ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک و طبق آخرین استاندارهای بین‌المللی  برگزار می‌شود. در این مسابقات تمام مواد پرتابی، پرش‌ها و دوها برگزار می‌شود و از گروه ورزشکاران نابینا و کم‌بینا نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی افزود: این مسابقات اهمیت زیادی برای ما دارد و با توجه به پیش رو بودن رویدادهای مختلف در گروه سنی بزرگسالان و جوانان به منزله انتخابی تیم ملی نیز هست. سال آینده مسابقات پاراآسیایی جوانان در امارات و مسابقات جهانی جوانان سوئیس پیش رو است و از سوی دیگر مسابقات جهانی لندن را در برنامه داریم که هر سه از مهم‌ترین رویدادهای رشته دوومیدانی است.

رضایی گفت: بازی‌های پاراآسیایی اندونزی نیز دیگر رویداد مهمی است که در برنامه‌های کوتاه انجمن قرار دارد و از مجموع بهترین نفراتی که در مسابقات داخلی و خارجی سال 96 انتخاب می‌کنیم، تیمی قدرتمند به مسابقات پاراآسیایی اعزام خواهیم کرد و در نظر داریم به نسبت دوره‌های پیشین پرتعدادتر ظاهر شویم و نتایج بهتری بگیریم.

رئیس انجمن دوومیدانی در پایان اعلام کرد: ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک هنوز معرفی نشده، اما رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای بازدید از این مسابقات به ایران سفر می‌کند و حضور وی قطعا باعث دلگرمی مسئولین برگزاری رقابت‌ها و ورزشکاران خواهد بود.

رقابت‌های قهرمانی کشور دوومیدانی جانبازان و معلولین با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، طی روزهای 13 تا 17 اردیبهشت ماه، مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها