رزمایش دریایی ولایت ۹۵؛

راکت های هوشمند دهلاویه شناورها را منهدم کردند

راکت های هوشمند دهلاویه شناورها را منهدم کردند
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 10:36

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت ۹۵» برای اولین بار سامانه های پرتاب راکت های هوشمند دهلاویه مورد آزمایش قرار گرفت و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.

العالم- ایران

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت ۹۵» تیپ های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش نسبت به انجام تمرینات از پیش تعیین شده شامل دفاع از آبهای سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا در منطقه مکران اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار سامانه های پرتاب راکت های هوشمند دهلاویه مورد آزمایش قرار گرفت و پس از پرتاب، شناورهای هدف را منهدم کردند.

این راکت های هوشمند که ساخته دست توانمند متخصصان داخلی است، ضد شناور بوده و به صورت لیزری هدایت می شوند.

تیپ های عملیات ویژه و تکاوران دریایی در این روز از رزمایش انواع گلوله های هوشمند و سلاح های بومی اعم از قایق های رعد مجهز به SPG۹ و نیز قایق های آذرخش مجهز به راکت انداز ۱۲۲ میلی متری را برای اولین بار با موفقیت مورد ارزیابی قرار دادند.

در این روز از رزمایش سامانه تله مدیسین بر بستر فن آوری اطلاعات نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. با دستیابی به این سامانه این قابلیت بوجود آمده است که دشوارترین اقدامات پزشکی به صورت هدایت از راه دور و در شرایط دریانوردی در آبهای دوردست با موفقیت انجام شود.

پربیننده ترین خبرها