نقوی‌حسینی:

آمریکا به دنبال کاهش بهره مندی ایران از برجام است

آمریکا به دنبال کاهش بهره مندی ایران از برجام است
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 12:15

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مقامات کاخ سفید در شرایط کنونی به دنبال آن هستند که با اعمال تحریم های غیر هسته ای و افزایش تحریم ها، بهره مندی ایران از برجام را کاهش دهند.

العالم- ایران

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های غیر هسته ای علیه ایران در هفته های آتی، گفت: دولت جدید آمریکا در آغاز به دنبال متوقف کردن توافق هسته ای بود، اما ترامپ بعد از مدتی متوجه شد که این توافق در عرصه بین المللی مورد حمایت قرار گرفته، ازاین رو آمریکایی ها رویکرد و مشی خودشان را تغییر دادند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقامات کاخ سفید در شرایط کنونی به دنبال آن هستند که با اعمال تحریم های غیر هسته ای و افزایش تحریم ها، بهره مندی ایران از برجام را کاهش دهند، همچنین آمریکا در تلاش است که همانند تحریم های هسته ای، خط تحریمی فلج کننده علیه ایران را با تحریم های غیر هسته ای دنبال کند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که دولت جدید آمریکا به مسئله برجام نمی پردازد و با تصویب و پیشنهاد طرح های غیر هسته ای، توافق برجام را بی اثر کرده و فشارها را بر ایران تشدید می کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: ایران اعلام کرده که به اجرای توافق هسته ای متعهد است و گزارش اخیر آژانس نیز بر این مسئله تأکید کرد اما قطعا جمهوری اسلامی در برابر اقدامات ضد ایرانی آمریکا، مسیر تقویت اقتصاد مقاومتی را در پیش خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه به طور حتم تصویب تحریم های غیر هسته ای علیه ایران نقض برجام است، گفت: تحریم های غیر هسته ای بر خلاف شروط رهبر معظم انقلاب در اجرای برجام است و ما این اقدام را نقض برجام می دانیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست حامیان رژیم صهیونیستی، ضمن تأکید بر احتمال تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران، گفت: «جهان می‌داند آمریکا در کنار اسرائیل ایستاده است».

خانه ملت

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها