آلودگی آب غزه به 97 درصد رسید!

آلودگی آب  غزه به 97 درصد رسید!
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 14:19

نوار غزه به علت کاهش سریع ذخایر آب زیرزمینی با آلودگی شدید آب مواجه است و میزان آلودگی آب به 97 درصد رسیده است که شیوع بیماری های خطرناک را در پی داشته است.

العالمفلسطین اشغالی

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از "عبدالله القیشاوی" رئیس بخش کلیه در بیمارستان الشفاء در غزه، درباره افزایش شمار بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی "به علت آلودگی آب به ویژه در شرایط محاصره کنونی" هشدار داد.  
این مسؤول فلسطینی در غزه تصریح کرد:  منابع آبی در نوار غزه حاوی سطح بالایی نیترات و کلوراید است که یکی از عوامل نارسایی کلیوی در این منطقه به شمار می آید.  
القیشاوی با اشاره به اینکه، میزان بالای این مواد و برخی فلزات سنگین دیگر مانند سرب و گوگرد که بر سلامتی مردم تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: شمار مبتلایان به بیماریهای کلیوی 14 درصد در سال افزایش یافته است و این آلودگی می تواند بیماری سرطان در نوار غزه را نیز در پی داشته باشد.  

در همین حال، "منذر شبلاق" مدیرکل سازمان شهرداریهای مناطق ساحلی نوار غزه نیز تصریح کرد: نوار غزه در حال حاضر به طرف فاجعه آبی و زیست محیطی پیش می رود. به گفته وی، بیش از 97 درصد آبهای زیرزمینی برای شرب مناسب نیست.  
شبلاق در ادامه گفت: میزان نمک در آب پیوسته رو به افزایش است و آب غزه دیگر برای شرب قابل استفاده نیست و با توجه به محاصره این منطقه توسط "اسرائیل" هیچ راه حلی وجود ندارد. 
رژیم صهیونیستی از حدود 10 سال قبل نوار غزه را در محاصره زمینی ، دریایی و هوایی قرار داده است.  
شبلاق افزود: نبود تاسیسات فاضلاب مناسب، از مشکلات غزه است.
وی در پایان گفت: محاصره یکی از مهمترین مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم. در صورتی که به طرف "اسرائیلی" برای حل این مشکل تا سال 2020 فشار وارد نشود ما این بار عملا با فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.
سازمان ملل متحد پیشتر نیز در گزارشی هشدار داده بود که آب نوار غزه تا سال 2020 قابل استفاده نخواهد بود. 
221

پربیننده ترین خبرها