ویدیو؛ درگیری لفظی هیأت ریاض با خبرنگاران در ژنو

سه شنبه 10 اسفند 1395 - 00:31

نمایندگان تروریست هایی که تحت عنوان هیات ریاض به ژنو رفته اند، به بهانه حضور خبرنگار العالم در جمع پرسشگران، از پاسخ به تمامی خبرنگاران گریختند.

العالم - سوریه

نماینده شورای مخالفان سوری موسوم به "هیأت ریاض"، که از هرگونه بیان حقیقت و افشای ارتباط خود با سازمان های جاسوسی بین المللی واهمه دارند، این بار در برابر دوربین ها، حضور خبرنگار العالم را بهانه کرد و به هیچ خبرنگار دیگری هم پاسخ نداد.

پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی هیات ریاض، خبرنگاران قصد داشتند پرسش های خود را از وی بپرسند، اما او به سرعت از محل بیرون رفت و مسؤول هماهنگی اسامی خبرنگاران در هیأت ریاض نیز خطاب به حسین مرتضی خبرنگار العالم گفت: "تو حق نداری چیزی بپرسی"! و سپس ادامه داد: "تو با ارتش سوریه هستی و درگیری ها را پوشش می دهی و با جنازه ها عکس می گیری"!

حسین مرتضی هم پاسخ داد: شما حق ندارید با خبرنگاران این گونه برخورد کنید و رسانه ها را دسته بندی کنید. شما یک کارمند هستی و برای سازمان ملل کار می کنی و حق نداری تعیین کنی که چه کسی سوال کند. این کار بسیار زشت است و هیأت شما خودش سرکرده تروریست هاست و با جبهه النصره ارتباط دارد.

پس از این سخنان مرتضی، در میان خبرنگاران همهمه ای ایجاد شد واغلب آنان از این رفتار مسئول هماهنگی هیات ریاض و نحوه برخورد وی با خبرنگاران، ابراز ناراحتی کردند.

گفتنی است، هماهنگ کنندۀ رسانه ای هیات ریاض، از زیردستان یک زن انگلیسی به نام پاتریشیا به شمار می آید که کارمند وزارت خارجه انگلیس است و مدیر رسانه ای هیأت ریاض به شمار می آید و آن زن انگلیسی تعیین می کند که کدام خبرنگار حق دارد پرسش خود را در برابر اعضای این هیأت تحت نفوذ حاکمان عربستان، مطرح کند.

پربیننده ترین خبرها