واشنگتن پست: ترامپ درباره عراق اشتباه کرد

واشنگتن پست: ترامپ درباره عراق اشتباه کرد
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 01:07

روزنامه آمریکایی، نخست وزیر عراق را شخصی میانه رو توصیف کرد که تلاش می کند بهترین شیوه ها را برای اداره کشور و پایان دادن به حضور داعش و رسیدن به ساحل امن در پیش بگیرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه واشنگتن پست دوشنبه با انتشار یادداشتی نوشت: نیروهای عراقی هفته گذشته فراخوان گسترده ای برای بازپس گیری بخش غربی موصل از دست گروه تروریستی داعش به راه انداختند؛ این در حالی است که دولت ترامپ در نخسین هفته های حکومت نتوانست از فرصت های پیروزی در عراق استفاده کند.

این روزنامه افزود: این موفقیت ها و پیروزیها حاصل سیاستهای حیدرالعبادی نخست وزیر میانه رو عراق بوده است. العبادی شخصی معتدل و میانه رو است که تلاش می کند بهترین راهها را برای اداره کشور و پایان دادن به وجود داعش در پیش بگیرد.

واشنگتن پست نوشت: حمله نظامی برای بازپس گیری موصل با اقدامات سیاسی به منظور افزایش همکاری ها با رهبران میانه رو اهل سنت همراه شد و تمام اینها به لطف سیاست میانه رو العبادی است.

این روزنامه امریکایی تاکید کرد: "جالب است که ترامپ در آغاز ریاستش به موفقیت های العبادی توجهی نکرد؛ وی زمانی که گفت امریکا باید بر میدانهای نفتی عراق چیره شود و عراق را در لیست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا قرار داد، دچار اشتباه شد".

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها