تاثیر تحریم‌های آمریکا بر سرمایه‌گذاری در ایران

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر سرمایه‌گذاری در ایران
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 13:13

صندوق بین المللی پول (IMF ) با اشاره به صدور دوباره‌ تحریم‌ها از سوی آمریکا تاثیر این موضوع بر سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران را بررسی کرد.

العالم-ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول(IMF ) روز دوشنبه اعلام کرد که وجود ابهام در مورد تحریم‌ها علیه ایران و رابطه‌ آمریکا با این کشور به تهدیدی برای تولید نفت این کشور محسوب می‌شود.

دولت دونالد ترامپ به  اوایل ماه جاری چند فرد و مؤسسه را به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران در اقدامی متناقض با برجام تحریم کرد. مایکل فلین پس از آن‌که ایران یک آزمایش موشکی میان‌برد را انجام داد؛ در اظهاراتی خصمانه گفت: دولت ترامپ بیش از این اقدامات تحریک آمیز ایران را تحمل نمی‌کند. این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند که توسعه‌ی ‌توان دفاعی کشور به هیچ وجه نقض برجام محسوب نمی‌شود.

صندوق بین المللی پول همچنین در گزارش  سالانه‌ خود در مورد اقتصاد ایران‌ اعلام کرد: تحریم‌های جدید صادر شده که موجب بروز دوباره‌ شک و ابهام شده است، می تواند اقتصاد ایران را تضعیف و باعث جلوگیری از سرمایه‌گذاری در ایران شود.

 این در حالی است که پس از برجام شاهد سرازیر شدن سرمایه‌گذاران خارجی به ایران و انعقاد قراردادهای فراوانی در عرصه قراردادهای خارجی بوده‌ایم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها