مخالفان سوری از پیش شرط برکناری اسد دست کشیدند

مخالفان سوری از پیش شرط برکناری اسد دست کشیدند
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 15:52

رئیس هیئت معارضان سوری (تریبون قاهره) با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت با پایان جنگ در سوریه است نه تغییر شخصیتها، تصریح کرد که در مذاکرات صلح این کشور پویایی مثبتی وجود دارد.

العالم - سوریه

معارضان سوری حاضر در قاهره از پیش شرط کنار گذاشتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت در دوران مرحله انتقالی عقب نشینی کرد‌ه‌اند. «جهاد مقدسی» رئیس هیأت معارضان حاضر در قاهره اعلام کرد که بعید نیست بشار اسد در دوران انتقالی در قدرت بماند؛ زیرا اولویت با پایان جنگ است نه تغییر شخصیتها.

مقدسی در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه در عین حال اعلام کرد که معارضان حاضر در قاهره بر این باورند که دولت کنونی نیز به تنهایی نمیتواند صلح را در سوریه برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه پس از آزادسازی حلب، دیگر استفاده از راهکار نظامی در سوریه بعید است، تصریح کرد که معارضان مسلح همچنان در «هیأت عالی مذاکره کنندگان معارض» که در ریاض تشکیل شد، از نفوذ زیادی برخوردار هستند.

این معارض سوری همچنین درباره معارضان ریاض اظهار داشت که هیئت عالی همچنان به راهکار نظامی و سیاسی باور دارد.

مقدسی با اشاره به اینکه ساختار آینده دولت سوریه فقط از طریق رأی گیری تعیین خواهد شد، اعلام کرد که اگر معارضان با راهکار سیاسی موافق باشند و دست از ایدئولوژی خود بردارند میتوانند با ارتش سوریه ادغام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید ارتش سوریه به عنوان یک نهاد حفظ شود، خاطر نشان کرد که در روند مذاکرات سوریه یک پویایی مثبتی وجود دارد و مهمترین چیز را همکاری و هماهنگی میان همه هیئتهای حاضر در مذاکرات اعلام کرد.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها