تکذیب ادعای آمریکا در مورد حمله روسیه در سوریه

تکذیب ادعای آمریکا در مورد حمله روسیه در سوریه
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 10:22

وزارت دفاع روسیه ادعای مقامات پنتاگون در مورد حملات ناخواسته نیروی هوایی روسیه به مواضع گروه‌های مخالف سوری تحت حمایت آمریکا در سوریه را تکذیب کرد.

العالم ـ اروپا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نظامیان روسیه یا ارتش سوریه هیچ حمله‌ای به مواضع گروه‌های مسلح سوری مورد حمایت آمریکا انجام نداده‌اند.

پیش از این فرماندهی نیروهای ائتلافی به سرکردگی آمریکا اعلام کرده بود که حمله ای از سوی نیروهای دولتی سوریه به مواضع گروههای مخالف در نزدیکی شهر الباب صورت گرفته است. بعد از آن مقامات پنتاگون مدعی شدند که بر اساس اطلاعات آنها، این حمله توسط نیروهای هوایی روسیه و به اشتباه صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه بیانیه ای صادر کرده و یادآور شد: «هیچ یک از حملاتی که طرف آمریکایی ادعا می کند توسط نیروهای سوری و یا جنگنده های روسیه صورت گرفته، اعمال نشده است. ضمن اینکه همکاری سازنده فرماندهی نیروهای هوایی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم و نیروی هوایی ارتش آمریکا در چارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه در آینده نیز ادامه خواهد یافت.»

طبق این اطلاعات، در تاریخ 28 فوریه واقعا تماسی بین مقامات فرماندهی نیروهای هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم با همتایان آمریکایی آنها در پایگاه هوایی العدید (قطر) صورت گرفت. در جریان این مذاکرات مقامات نظامی آمریکایی نگران آن بودند که هواپیماهای روسیه و ارتش سوریه در جریان انجام وظایف نظامی خویش علیه گروه تروریستی داعش در منطقه الباب، ممکن است حملات ناخواسته ای به گروههای مخالف سوری تحت حمایت آمریکا وارد آورده باشند.

مقامات نظامی روس تاکید کردند که طرف روسی در راستای ممانعت از بروز چنین حوادثی، همواره اقدامات خویش را با فرماندهی نظامی آمریکا هماهنگ کرده و از محل استقرار نیروهای این گروههای مسلح مخالف اطلاع داشته و این اطلاعات از سوی فرماندهی هوایی روسیه مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که همکاریهای سازنده و هماهنگی اقدامات فرماندهی عملیات هوایی روسیه با مقامات مرکز فرماندهی نیروی هوایی آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت.

در اوایل ماه فوریه نیروهای هوایی روسیه به اشتباه محل استقرار نظامیان ترکیه در خاک سوریه را بمباران کردند که در پی این حادثه مسکو از مقامات آنکارا رسما عذرخواهی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها