افشاگری عفو بین الملل درباره حکم های اعدام در بحرین

افشاگری عفو بین الملل درباره حکم های اعدام در بحرین
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 11:18

سازمان عفو بین الملل حکم های اعدام صادر شده از سوی بحرین را که با استناد به اعتراف هایی که با زور شکنجه از متهمان گرفته شده است، افشا کرد.

العالم اروپا
به گزارش پایگاه بحرینی «الؤلؤه»،  سازمان عفو بین الملل اعلام کرد حکم هایی را که دادگاه های بحرین ، عربستان وامارات و دیگر کشورها با استناد به اعتراف های اجباری زیر بار شکنجه و با زور گرفته اند، بررسی کرده است.
نماینده عفو بین الملل درجریان سخنرانی خود در سی و چهارمین دور از نشست های حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس گفت که توسل به شکنجه و دیگر انواع بدرفتاری به شکل گسترده انجام می شود، با وجود اینکه این اقدامات به موجب قوانین بین المللی، کاملاً ممنوع است.
سازمان عفو بین الملل مخالفت خود را با مجازات اعدام در همه موارد بدون استثناء اعلام و تاکید کرد که اعدام به منزله نقض حق زندگی است.
سازمان عفو بین الملل از شورای حقوق بشر واعضای آن و کشورهای ناظر خواست تا به همه کشورهایی که مجازات اعدام را اجرا می کنند، اعلام کنند که اجرای مجازات اعدام رسماٌ ممنوع است تا زمینه لغو این مجازات فراهم شود.
این سازمان افزود کشورهایی که برای لغو کامل مجازات اعدام تلاش می کنند، باید خیلی جدی به معیارهای بین المللی برای اجرای محاکمه های عادلانه عمل کنند.
این سازمان خواهان انجام تحقیقات فوری، بی طرفانه و فعال یک طرف مستقل درباره هرگونه اتهام مربوط به شکنجه و دیگر انواع بدرفتاری با زندانیان و متهمان دربحرین شد.

215

 

پربیننده ترین خبرها