نماینده دبیر کل سازمان ملل: بحران یمن راه حل نظامی ندارد

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بحران یمن راه حل نظامی ندارد
پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 - 23:23

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد بلکه راه حل این بحران در صلح پایدار است و این همان چیزیست که ملت یمن به آن نیاز دارد.

العالم ـ یمن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفان اوبراین امروز پنجشنبه پیش از ترک یمن در فرودگاه صنعا به خبرنگاران گفت: صلح بهترین راه برای رنج و سختی های یمن است، یمنی ها را تنها نخواهیم گذاشت وسازمان ملل برای برآورده کردن خواسته های مردم و کمک به آنها بوجود آمده است. سازمان ملل به صورت بی طرفانه فعالیت می کند و تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی گیرد.

اوبراین خاطرنشان کرد: این طرفهای درگیر هستند که صلح را برقرار می کنند. کمکهای دارویی و تجهیزات پزشکی موجود است و تمام خواسته ما در سازمان ملل تسهیل ارسال این کمکها به ملت یمن است. وأكد أوبراين أن الأمم المتحدة لا تفرض السلام .. وقال " إن السلام تفرضه الأطراف المتنازعة".. 

نماینده دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که کمکهای سازمان ملل به 6 میلیون نفر در هر ماه می رسد. اما این کافی نیست بلکه باید تلاشهای بیشتری برای ارسال کمکها به بیش از این تعداد به منظور جلوگیری از خطر گرسنگی و قحطی صورت بگیرد.

وی گفت: ما آماده هستیم تا کمکهای انساندوستانه خود را گسترش دهیم اما به حمایت مالی به میزان 2.1 میلیارد دلار نیاز داریم. ما به تامین مالی و تسهیل در ارسال کمکها از سوی تمام طرفها در یمن نیاز داریم تا بتوانیم کمکها را به افراد نیازمند در تمام مناطق برسانیم.

اوبراین تصریح کرد: زمان آن فرارسیده است تا همگی برای جلوگیری از خطرقحطی در یمن با یکدیگر همکاری کنند.

210 

پربیننده ترین خبرها