ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل کُردها در منبج

ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل کُردها در منبج
جمعه 13 اسفند 1395 - 17:28

سخنگوی اداره عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که بر اساس توافق حاصل شده با نیروهای کُرد قرار است نیروهای سوری از امروز جمعه وارد مناطق تحت کنترل آنان در منبج شوند

العالم - سوریه

ژنرال «سرگئی رودسکوی» سخنگوی اداره عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که یگانهای ارتش سوریه به منطقه واقع در جنوب غرب شهر «منبج» رسیدند که در کنترل نیروهای کُرد قرار دارد.

رودسکوی همچنین تأکید کرد که یگانهای سوری از امروز جمعه 3 مارس وارد مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد در منبج خواهند شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کردند که این گروه کنترل روستاهایی را که در خط تلاقی با گروههای ارتش آزاد در غرب منبج قرار دارد، در اختیار نیروهای سوری قرار داده است.

خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از رودسکوی گزارش داد که توافق ورود نیروهای  سوری به این مناطق با کمک سران روسیه در دمشق حاصل شده است.

شورای نظامی منبج وابسته به نیروهای دموکراتیک کُرد روز گذشته تاکید کرد که با طرف روسی توافق کرده است روستاهای واقع در خط ارتباطی با گروه‎های «ارتش آزاد» و نیروهای «سپر فرات» و همچنین روستاهای نزدیک منطقه «الباب» در غرب منبج واقع در ریف شمال شرقی حلب تحویل ارتش سوریه داده شود.

از سوی دیگر، «فکری اشیق» وزیر دفاع ترکیه نیز ادعا کرد که اولویت ترکیه آزادسازی منبج است و آنکارا از ائتلاف بین المللی و در رأس آن آمریکا انتظار دارد که به وعده های خود عمل کند.

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها