دمشق و مسکو کاروان‌های نظامی به منبج اعزام کردند

دمشق و مسکو کاروان‌های نظامی به منبج اعزام کردند
شنبه 14 اسفند 1395 - 06:37

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه اعلام کرد دولت سوریه و روسیه کاروان های نظامی به سوی شهر منبج در شمال کشور اعزام کرده اند که زیر سیطرۀ نیروهای سوریۀ دموکراتیک است.

العالم سوریه
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفت: «ما اطلاع داریم که کاروانی هایی نظامی، با حمایت روسیه و نظام سوریه، به سوی منبج روانه شده اند. این کاروان ها خودروهای زرهی با خود دارند».
دیویس تأکید کرد آنچه واشنگتن در شرایط کنونی می خواهد، آنست که همۀ طرف های حاضر در شمال سوریه، به جای نبرد با یکدیگر، پیش از هر چیز برای طرد سازمان داعش تلاش کنند.
نیروهای سوریۀ دموکراتیک آگوست 2016 با همراهی مستشاران آمریکایی و حمایت هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن، بر شهر منبج در 30 کیلومتری مرز ترکیه سیطره یافت.
روز پنجشنبه نیز آنکارا تهدید کرده بود که اگر کردها از منبج خارج نشوند، به آنان حمله خواهد کرد.
اعزام نیروهای مورد حمایت روسیه و سوریه به منبج که خودروهای زرهی نیز با خود دارند، می تواند ترکیه را از هر گونه حمله به نیروهای سوریه دموکراتیک منصرف کند؛ زیرا چنین اقدامی می تواند به شعله ور شدن جنگ میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش ترکیه، که هر دو همپیمان آمریکا هستند، منجر شود. امری که ضربه ای کمر شکن به سیاست آمریکا در منطقه خواهد بود.
 

پربیننده ترین خبرها