معاون وزیر نفت مطرح کرد:

توتال منتظر تصمیم آمریکا برای حضور در ایران

توتال منتظر تصمیم آمریکا برای حضور در ایران
شنبه 14 اسفند 1395 - 14:05

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه از توتال دلخور نیستیم و این شرکت را درک می‌کنیم، گفت: در ماه‌های آخر سال ٩٥، دو میلیون و ٦٣٩هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کردیم.

العالم-ایران
 امیرحسین زمانی‌نیا در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی که از صبح امروز در وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه در مورد برجام در وزارت نفت و چهار زیرمجموعه این وزارت خانه هیچگونه سیاه نمایی وجود ندارد،گفت: درحال مذاکره بر سر٢٥ قرارداد هستیم که اگر منجر به عقد قرارداد شود بیش از ٨٠میلیارد یورو و حدود 85 میلیارد دلار ارزش دارد.

وی ادامه داد: در فضای ایجاد شده بعد از برجام ، صادرات نفت خام دو برابر شده است و بالغ بر ٣٤میلیارد دلار در سال ٩٥، عواید نفت و میعانات بوده است.

یه گفته این مقام مسئول در ماه های آخر سال ٩٥، دو میلیون و ٦٣٩هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کردیم و ارزش مذاکرات جاری حدود ٨٥ میلیارد دلار است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به همکاری توتال با ایران توضیح داد: توتال اعلام کرد منتظر تصمیم نهایی آمریکا در مورد ایران است، ما توتال را درک می‌کنیم.

وی گفت: آنها می خواهند ٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند، ما از توتال دلخور نیستیم، البته آن ها از یک ماه و نیم گذشته تا کنون بیش از ٢٠میلیون دلار هزینه و پروپوزال‌های خود را آماده کرده‌اند.

زمانی نیا در ادامه با تاکید بر اینکه ایران گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده دارد نیست، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید گفت ما گروگان کشورهایی که با آن ها مراوده داریم نیستیم و این مراوده به خاطر ارزش افزوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها