ترامپ، نیروی ویژه به خاورمیانه می‌فرستد؟

ترامپ، نیروی ویژه به خاورمیانه می‌فرستد؟
شنبه 14 اسفند 1395 - 18:57

پنتاگون به بهانۀ تشدید مبارزه با تروریسم، دستور اعزام شمار بیشتری از نیروهای ویژۀ خود به خاورمیانه و شمال آفریقا را صادر کرد.

العالم آمریکا

پیش از این، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در حضور دریانوردان ناو هواپیمابر "جرالد فورد" در نیوپورت نیوس در ایالت ویرجینیا گفته بود که ایالات متحدۀ آمریکا، برای انجام عملیات دوردست در آن سوی سواحل آمریکا، شمار نیروهای دریایی خود را افزایش خواهد داد. یکی از مأموریت های این نیروها، مبارزه با تروریسم خواهد بود.

کارشناسان بر این باورند که با تغییر رئیس جمهور آمریکا، این کشور، شاهد تغییراتی خواهد بود که به نفع اجرای عملیات ویژه در خارج از مرزها تمام خواهد شد و این به معنی افزایش نیروهای آمریکایی در یمن، سوریه و عراق خواهد بود.

بر اساس اعلام شبکه  ABC News، پنتاگون، شماری از نیروهای ویژۀ "دلتا" و همچنین نیروهای ویژۀ "SEAL" وابسته به نیروی دریایی را برای مبارزه با گروه های افراطی اعزام خواهد کرد، با این حال این شبکه تاکید کرد که این تصمیم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

این منبع به نقل از "مایکل بریجنت" کارشناس امور امنیتی خاطر نشان کرد که ارتش آمریکا در دورۀ دونالد ترامپ، حملات خود ضد القاعده و داعش تشدید خواهد کرد و دست به عملیات شناسایی و حمله و عملیات ویزه خواهد زد.

بریجنت با اشاره به تشدید درگیری ها در یمن، آن را توجیهی برای گسترش حملات آمریکا در همه جا ضد گروه هایی دانست که آن ها را گروه های تروریست اسلام گرا خواند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها