در دیدار سفرای کشورهای مشترک المنافع مطرح شد؛

ظریف: افراط و تروریسم مرز نمی‌شناسد

ظریف: افراط و تروریسم مرز نمی‌شناسد
شنبه 14 اسفند 1395 - 19:21

وزیر امور خارجه با اشاره به این که افراط و تروریسم مرز نمی شناسد، بر ضرورت چاره اندیشی مشترک برای مبارزه با این پدیده شوم تأکید کرد.

العالم- ایران

وزیر امور خارجه کشورمان به نگرانی مشترک در خصوص خطر افراط گرایی و تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: افراط و تروریسم مرز نمی شناسد و باید برای مبارزه با آن چاره اندیشی مشترک به عمل آورد.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه در دیدار سفرای کشورهای مشترک المنافع، با تبریک بیست و پنجمین سالگرد استقلال این کشورها، تشکیل کشورهای جدید را یکی از مهمترین تحولات قرن بیستم برشمرد و افزود: برای جمهوری اسلامی ایران همه این کشورها از اهمیت فوق العاده و استراتژیک برخوردار است.

وزیر امور خارجه کشورمان، ثبات و امنیت کشورهای مستقل مشترک المنافع را ثبات و امنیت ایران توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال، امکانات خود را در اختیار همه همسایگان و دوستان خود قرار داد تا به ثبات، پیشرفت و امنیت آنها کمک کرده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاریهای مشترک میان کشورهای منطقه در زمینه های انرژی، حمل و نقل، اقتصادی، بازرگانی و امنیتی در طول ۲۵ سال گذشته، افزایش و ارتقاء این همکاریها را به نفع کلیه کشورهای این منطقه خواند.

دکتر ظریف همچنین در حوزه همکاریهای انرژی گفت: این همکاریها و ارتقاء و توسعه آن می تواند این منطقه را به یکی از باثبات ترین و قابل توسعه ترین مناطق در آسیا و در واقع به پایتخت انرژی جهان تبدیل کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به نگرانی مشترک در خصوص خطر افراط گرائی و تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: افراط و تروریسم مرز نمی شناسد و باید برای مبارزه با آن چاره اندیشی مشترک بعمل آورد.

در این دیدار سفیر ترکمنستان به عنوان مقدم السفراء کشورهای این منطقه ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط ایران و کشورهای مشترک المنافع آنرا صفحه جدیدی در روابط و مراودات دو جانبه و موجد فرصت های فراوان توصیف کرد. سفرای کشورهای مشترک المنافع نیز ضمن تقدیر از وزارت امور برای برگزاری این مراسم و یادآوری همکاری های موثر جمهوری اسلامی ایران با کشورهایشان از گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها استقبال کردند.

به مناسبت بیست و‌ پنجمین سالگرد استقلال کشورهای مشترک المنافع، سفرای این کشورها در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها