حمله سایبری آمریکا به برنامه موشکی کره شمالی

حمله سایبری آمریکا به برنامه موشکی کره شمالی
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 04:53

یک نشریه امریکایی از حملات سایبری این کشور علیه برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.

العالم – آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در شماره روز شنبه خود نوشت این کشور در سال 2014 به حملات سایبری خود برای ایجاد اختلال در برنامه موشکی کره شمالی شدت بخشید.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین امریکا پیش از ترک کاخ سفید به دونالد ترامپ، جانشین خود تاکید کرد تهدیدات ناشی از کره شمالی احتمالا فوری ترین خطری خواهد بود که او باید به آن بپردازد.

این در حالی است که کارشناسان در مورد کارامدی حملات سایبری امریکا ابراز تردید کرده اند. هر چند در ماه های نخست، برنامه موشکی کره شمالی با شکست هایی روبرو شد که نشان از موفقیت حملات سایبری واشنگتن داشت، اما در ماه های اخیر، پیونگ یانگ با موفقیت هایی در این زمینه روبرو شد که کارآمدی حملات سایبری را با تردید روبرو کرد.

به گفته کارشناسان، شکست های متعددی که کره شمالی با آن مواجه شد، ناشی از مشکلاتی در مرحله تولید و ناتوانی متخصصان کره شمالی بود که بعدها رفع شد. در هشت ماه گذشته، پیونگ یانگ سه فروند موشک میان برد شلیک کرد.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی ماه ژانویه گذشته اعلام کرد کشورش در مرحله نهایی شلیک موشکی قاره پیماست که توانایی حمل سلاح هسته ای و حمله به امریکا را دارد.

روزنامه نیویورک تامیز در مقاله خود به نقل از کارشناسانی که نامی از آن ها برده نشده، نوشت احتمالا گفته های کیم جونگ اون بلوف نیست.

این روزنامه، با اشاره به اظهار نظر مسئولان دولت قبلی و دولت کنونی امریکا و همچنین نتیجه گیری از گزارش های منتشره، تاکید کرد این کشور در حال حاضر توانایی مقابله موثر با برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها