130 عضو بوکوحرام تسلیم دولت نیجریه شدند

130 عضو بوکوحرام تسلیم دولت نیجریه شدند
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 18:06

رئیس جمهور نیجر روز یکشنبه از تسلیم شدن 130 نیجری عضو گروه افراطی بوکو حرام خبر داد.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سمیا، محمد یوسفو اعلام کرد: 130 عضو این گروه افراطی از ماه دسامبر در منطقه دیفا ( جنوب شرق نیجر ) سلاح های خود را به مقامات نیجری تحویل داده اند.
رئیس جمهور نیجر شنبه شب در نشستی با سفرای 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت:  130 عامل ( نیجری ) بوکو حرام در چارچوب سیاست های ما خود را تسلیم کرده اند.

سفرای کشورهای عضو شورای امنیت به چهار کشوری که با حملات بوکو حرام در بستر دریاچه چاد درگیر هستند سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی، یوسفو گفت:  بوکو حرام در حال ضعیف شدن است و ما اعلام کردیم اگر کسانی هستند که قصد دارند تسلیم شوند ما برای پذیرش آنها آمادگی داریم .

وی ابراز امیدواری کرد این روند تسلیم شدن که ماه دسامبر شروع شد گسترش پیدا کند و جوانان بیشتری که به بوکو حرام پیوسته اند سلاح های خود را زمین بگذارند.

حدود 30 عضو نیجری بوکو حرام اواخر دسامبر 2016 در منطقه دیفا خود را تسلیم مقامات نیجر کردند. 20 نفر دیگر پنجم ژانویه خود را تسلیم کردند.
فرانسوا دولاتر سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه به بحران درمنطقه دریاچه چاد به اندازه کافی توجه نشده است و ما می خوایم این اشتباه ناعادلانه را جبران کنیم.

سفرای کشورهای عضو شورای امنیت روز جمعه سفر به این چهار کشور ساحلی دریاچه چاد را از کامرون شروع کردند. هدف از این سفر متوجه کردن نگاه ها به بحران در این منطقه است که به آواره شدن صدها هزار نفر منجر شده است.

بوکو حرام سال 2009 برای تحمیل نوعی سلفی گری افراطی به شمال شرق نیجریه سلاح به دست گرفت و حملات مرگباری را در این چهار کشور انجام داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها