جنایت تروریستها/ کشف گور دسته جمعی در سوریه

جنایت تروریستها/ کشف گور دسته جمعی در سوریه
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 19:44

تنها چند هفته پس از آغاز عملیات جستجوی اجساد در گورهای جمعی جنایتی که تروریست ها از خود در شهر التل در ریف دمشق بر جای گذاشته اند، تاکنون 50 جسد کشف شده است.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دکتر حسین نوفل رئیس سابق هئیت عمومی پزشکی قانونی در سوریه با اعلام این خبر افزود: اکثر این افراد با شلیک گلوله کشته شده اند، در برخی موارد جمجمه با یک پارچه بسته شده است که نشان می دهد این افراد پیش از اینکه کشته شوند کور شده اند.

وی گفت: برخی از اجسادی که کشف شده اند زن هستند ولی هنوز شمار نهایی آنها مشخص نیست، البته عملیات جستجو ادامه دارد لذا احتمال دارد اجساد جدیدی نیز یافته شود.

دستگاه قضایی ریف دمشق کمیته ای برای جستجوی گورهای جمعی در این منطقه تشکیل داده است، این عملیات از شهر التل آغاز شده است و در ادامه در مناطق دیگری همچون المعضمیة و داریا ادامه خواهد یافت.

نوفل خاطرنشان کرد همه اجسادی که کشف شده اند مربوط به غیرنظامیان هستند و آنها در بازه زمانی بین سال های 2012 و 2013 کشته شده اند و تا الآن هویت هیچ جسدی مشخص نشده است.

وی افزود:این اجساد به بیمارستان المواساة برای شناسایی منتقل شده اند و در حال حاضر گروهی از متخصصان برنامه تشخیص هویت در حال بررسی دقیق این اجساد هستند.

نوفل تصریح کرد تا کنون متخصصان برنامه تشخیص هویت نقش بسزایی در شناسایی اجساد ناشناس داشته اند.

تاکنون شماری زیادی از اجساد در سوریه شناسایی شده اند که این امر به نوبه خود به مشخص کردن سرنوشت افرادی که در طول سال های گذاشته مفقود شده اند، خیلی کمک کرده است.

دکتر نوفل همچنین درباره جستجوی گروهای دسته جمعی در شهر داریا که تروریست ها آن را چند ماه پیش به مقصد ادلب ترک کردند، اعلام کرد جستجو در آن منطقه در حال حاضر صرفا محدود به ساختمان ها شده است و بازکردن گورهای جمعی در آنجا نیاز به موافقت دستگاه قضایی شهری دارد، به خصوص اینکه پرونده این شهر به سه بخش تقسیم می شود.

وی در خصوص گورهای جمعی شهر داریا خاطرنشان کرد شهدای ارتش مربوط به بخش قضایی نظامی هستند، غیرنظامیان مربوط به بخش قضایی عادی هستند و عناصر مسلح کشته شده نیز غالبا مربوط به بخش قضایی نظامی هستند.

دکتر حسین نوفل تأکید کرد جستجو در داریا در شرایط کنونی فقط محدود به شهدای ارتش است و تاکنون گورهای جمعی غیرنظامیان باز نشده اند، ولی احتمال دارد در کوتاه مدت این اقدام نیز صورت گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها