33 کشته در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به موصل

33 کشته در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به موصل
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 16:47

به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به ایستگاه راه آهن در غرب موصل که اشتباهی ذکر شده است، 33 مأمور سابق دستگاه اطلاعاتی عراق کشته شدند.

العالم - عراق

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آناتولی به نقل از سرگرد "عبدالله همام المیاحی" یکی از افسران پلیس فدرال، عناصر مسلح داعش بامداد امروز، دستکم 41 مأمور سابق سرویس امنیتی عراق را در محله های "حجر و منصور" در جنوب موصل بازداشت کردند.

میاحی افزود: تروریست های داعش این افراد را برای بازجویی و تحقیق به محوطه ایستگاه راه آهن موصل منتقل کردند به این امید که بتوانند از این طریق یگان های نظامی که عملیات آزادسازی گسترده ای را در منطقه اجرا کرده اند، شناسایی کنند.

به گفته این افسر عراقی، جنگنده های ائتلاف با رصد تجمع عناصر تروریستی داعش و خودروهای آنها، با شلیک دو فروند موشک، آنها را هدف قرارداد که بدنبال آن، 33 فرد بازداشتی کشته و 8 نفر دیگر از جمله یک داعشی زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای عراقی سیطره کامل خود را بر محله "الصمود" در ساحل راست شهر موصل اعلام کردند.

"سومریه نیوز" به نقل از عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات "قادمون یا نینوا"، گزارش کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم با آزادسازی کامل محله "الصمود"، پرچم عراق را بر فراز ساختمان های آن برافراشتند.

نیروهای عراقی روز (یکشنبه) موفق شدند، محله های "الدندان، الصمود، تل الرمان و الدواسه" را از کنترل تروریست های داعش خارج کنند.

سروان "ضرغام عبدالهادی النعاس" در نیروی واکنش سریع به آناتولی گفت: بدنبال عملیات نظامی علیه تروریست های داعش در منطقه الصمود و تخریب خانه های این منطقه، هنوز افرادی در زیر آوار و داخل زیرزمین ها گرفتار شده اند.

وی به نقل از منابع محلی تصریح کرد: بیش از 50 غیرنظامی از جمله زن، کودک و سالمند در زیرزمین های منطقه الصمود در زیر آوار مانده اند.

به گفته النعاس، نیروهای ضد داعش نمی توانند این خانواده ها را از زیر آوار خارج کنند چرا که چنین اقدامی، تلاشی بزرگ و ابزارهای ویژه ای را برای آواربرداری می طلبد.
221

پربیننده ترین خبرها