تست سریع تشخیص آجیل تقلبی از سالم

تست سریع تشخیص آجیل تقلبی از سالم
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 22:56

آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد می شود لذا باید قبل از خرید آجیل با خوردن چند دانه از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید و در صورت تازه نبودن، از خرید آن منصرف شوید.

العالم - گوناگون

حسین ایمانی متخصص تغذیه دراین ارتباط گفت: برای خرید آجیل عید همیشه باید به میزان مصرف، آجیل و دانه های روغنی تهیه شود تا در زمان تازگی از آنها استفاده شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید از مصرف آجیل های بوداده و فله ای پرهیز شود، تصریح کرد: آجیل تازه نباید هیچ بوی نامطبوعی از جمله بوی تند و بوی ترشیدگی داشته باشد  و وجود حفره یا کپک زدگی از نشانه های کهنگی آجیل است.

وی بیان کرد: اگر در میان آجیل بقایای حشرات مرده یا زنده دیدید، بدانید که آجیل کهنه و فاسد است.

ایمانی با بیان اینکه افراد از مغزهای خام پسته، فندق و بادام استفاده کنند، افزود: سعی کنید آجیلی که انتخاب می کنید شور نباشد و کمتر بو داده باشد.

وی اظهار داشت: مقداری آجیل را در مشت خود بریزید و کمی منتظر بمانید، سپس آجیل را خالی کنید اگر روی دست شما رنگ پس داده باشد، نشانه غیر بهداشتی بودن آن است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از خرید و مصرف انواع پسته و مغز گردو که توسط دوره‌گردها عرضه می شوند، به دلیل اینکه عمدتاً از محصولات آلوده تهیه یا مخلوط شده اند، خودداری کنید.

وی تاکید کرد: از خرید و مصرف آجیل های رنگ شده خودداری کنید که در مورد میوه های خشک شده حتما باید دقت شود از میوهای خشک استفاده شود نه به صورت خیس و باید این نوع میوه ها فاقد مواد رنگی باشند.

ایمانی یادآورشد: رنگ هایی که برای رنگ کردن تخمه، بادام و سایر انوع آجیل استفاده می شود، عمدتاً غیرمجاز بوده و گاهی حساسیت های شدیدی را در مصرف کننده ایجاد می کند.

منبع: roozegaran

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها